زمان : 24 Shahrivar 1397 - 11:04
شناسه : 146479
بازدید : 3717
سبک سنتی عزاداری مردم بافق در کشور منحصر بفرد می باشد / هیئآت مذهبی همچون سال های قبل با رعایت قوانین در راستای برگزاری باشکوه عزاداری گام بردارند فرماندار بافق در نشست با روسای هیئات مذهبی: سبک سنتی عزاداری مردم بافق در کشور منحصر بفرد می باشد / هیئآت مذهبی همچون سال های قبل با رعایت قوانین در راستای برگزاری باشکوه عزاداری گام بردارند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ همزمان با ماه محرم نشست روسای هیئت های مذهبی با فرماندار بافق، فرمانده انتظامی و برخی از مسئولان مرتبط با این موضوع در محل فرمانداری برگزار شد.

این نشست به منظور هماهنگی و برنامه ریزی در جهت برگزاری منظم و هرچه باشکوه تر مراسم عزاداری و سوگواری ایام ماه محرم انجام شد.

فرماندار بافق در این جلسه ضمن تسلیت ایام ماه محرم و قدردانی از حضور روسای هیئات مذهبی و پیرغلامان ابا عبدالله الحسین(ع)، شهرستان بافق را دارای پیشینه ارزشمند تاریخی در اجرای برنامه های عزاداری اهل بیت(ع) عنوان کرد.

محمد زاده رحمانی با بیان اینکه سبک سنتی و با پیشینه تاریخی عزاداری های ایام ماه محرم مردم بافق در کشور بی نظیر است، گفت: سایر نقاط کشور به سبک عزاداری مردم استان یزد بویژه شهرستان بافق چشم دوخته اند.

وی هچنین بر اهمیت رعایت قوانین و مقررات و همکاری با مسئولان انتظامی از سوی مسئولان هیئات در ایام ماه محرم تاکید کرد و گفت: همه هیئآت و مسئولان برگزاری عزاداری ها همکاری لازم را جهت باشکوه برگزار شدن این آیین ها داشته باشند.

در ادامه این جلسه پیرامون مباحثی از جمله عدم ذبح در هیئآت و رعایت مسائل بهداشتی، ساماندهی موکب های عزاداری سطح شهر، رعایت نظم و مقرارات در هنگام برگزاری مراسم در این ایام و... بحث و تبادل نظر شد.