زمان : 12 Shahrivar 1397 - 08:06
شناسه : 146309
بازدید : 6614
نخستین سینمای دیجیتال در بهاباد افتتاح شد به مناسبت عید غدیر خم و هفته دولت نخستین سینمای دیجیتال در بهاباد افتتاح شد به مناسبت هفته دولت و عید سعید غدیر خم نخستین سینمای دیجیتال شهرستان بهاباد با حضور جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد وفرماندار در بهاباد رسما افتتاح شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، در حاشیه افتتاح این سینما به خبرنگاران گفت : این مجموعه فرهنگی با همت و تلاش فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان راه اندازی شد و با بهره برداری از آن شاهد حرکتی در جهت توسعه فرهنگی و اجتماعی شهرستان خواهیم بود .
مجید جوادیان زاده به رویداد‌های سینمایی استان همزمان با سراسر کشور اشاره کرد و از برگزاری جشنواره فیلم رضوی اواخر آبان ماه سال 97 خبر داد که تاکنون 320 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید، و جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان و جشنواره فیلم حقیقت که همزمان با تهران فیلم‌های آن در یزد اکران خواهد شد از جمله این رویدادهاست.
وی اکران تمام فیلم‌های سراسری به صورت روز و دیجیتالی را از ویژگی‌های بارز سینما عنوان کرد و افزود: این فضای فرهنگی با بهترین پرده و پرژوکتور و فناوری روز در این شهرستان ایجاد شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد  با بیان اینکه در برهه کنونی سینما به عنوان یک هنر صنعتی و از شاخص‌های توسعه یافتگی کشورها محسوب می شود، اظهار داشته بود: بهره مندی مردم از خدمات اجتماعی و فرهنگی جزو حقوق شهروندی است و بر این اساس، این اداره کل به دنبال اجتماعی کردن هنر و سینماست تا فقط در سالن‌ ها و گالری‌ ها محصور نباشند. 
وی با یادآوری بهره مندی یزد از 18 سالن سینمایی گفت: از این تعداد 9 سالن در مرکز استان، 2 سالن در شهرستان های اردکان و میبد و یک سالن هم در هریک از شهرستان های بافق، ابرکوه، مهریز، تفت و اشکذر قرار دارد. 
وی افزود: این اداره کل درصدد راه اندازی سینمای سیار در شهرستان های بهاباد و خاتم است تا مردم این مناطق به دلیل فراهم نبودن زیرساخت لازم از نعمت سینما محروم نباشند.