زمان : 27 Mordad 1397 - 02:10
شناسه : 146158
بازدید : 11073
به بهانه سالروز ورود قهرمانان جنگ که به آزادگان مشهورند به میهن به بهانه سالروز ورود قهرمانان جنگ که به آزادگان مشهورند به میهن حمید رضا مرامی "عضو تحریریه یزدفردا

یزدفردا:حمید رضا مرامی "عضو تحریریه یزدفردا :این روز ها سالروز بازگشت آزادگان عزیز است که آن را به همه قهرمانان که پس از تحمل رنج زیاد به آغوش خانواده و وطن برگشتند تبریک می گویم .
خاطره ای از اون روز ها دارم :
سقف خانه ما سفالی بود . پیرمرد سفالچینی امده بود که سقف خونه را تعمیر کند و من به پدرم قول دادم که کمک کار سفالچین باشم . عصر بود و هوا ابری . در حین کار صدای ماشین شعار به گوش رسید که اولین سری شیران بیشه توحید که عنوان آن روزهای آزادگان بود وارد شهر (املش از استان گیلان)می شوند . نتوانستم این لحظه را از دست بدهم . خیلی برایم دیدن آن ها و شنیدن صدایشان و اولین رویارویی اشان با خانواده و دوستان، لذت بخش بود .
از یک طرف دستور پدر و از سوی دیگر اوج احساسات نوجوانیم . بلاخره احساس پیروز شد و پیرمرد را تنها گذاشتم و پاورچین پاورچین از خونه زدم بیرون و با شادی و شعف وصف ناپذیری به سمت ورودی شهر رفتم .
آن لحظه با شکوه برای من وصف ناپذیر است . خلاصه تا نماز مغرب طول کشید و با تاریکی هوا به منزل برگشتم .
باران شروع به باریدن کرد و گویا پس از رفتن من پیرمرد سفالچین که خود را دست تنها دیده ، کار را تعطیل کرده بود .
خلاصه پدر ، من را مقصر دانست و من آن شب با تعداد زیادی از ظرف به پشت بام رفتم و ظرف هارو زیر چکه های آب می گذاشتم وتا دم صبح کارم تخلیه آب های جمع اوری شده بود .
شب به سختی گذشت ولی ارزش داشت تا حسرت آن لحظه باشکوه دیدار را یک عمر نکشم .

../../../../media/news_gal/file_156513.jpeg