زمان : 08 Mordad 1397 - 14:39
شناسه : 145911
بازدید : 6634
اجرای دستورالعمل مدیریت بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان در راستای پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان صورت خواهد گرفت: اجرای دستورالعمل مدیریت بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان با توجه به اهمیت و ضرورت پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در راستای صیانت از سلامت شهروندان و جلوگیری از صدمه اقتصادی به مرغداران، اجرای دستورالعمل مدیریت بیماری آنفلوانزا در دستورکار شهرستان میبد قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، با توجه به تشکیل جلسه پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با حضور معاون فرماندار، پدافند غیرعامل استان، جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت در فرمانداری شهرستان میبد بر اجرای این دستورالعمل تأکید شد.

کارشناس شبکه دامپزشکی میبد گفت: نظارت مکرر بر واحدهای پرورش طیور مجاز و شناسایی واحدهای غیر مجاز و خارج نمودن آن ها از چرخه تولید و عدم ارائه خدمات به این واحد ها تا زمان بهسازی و ایجاد حصول امنیت زیستی می تواند نقش موثری در پیشگیری و عدم اشاعه این بیماری داشته باشد.

عباسعلی سلیمی افزود: با توجه به تاثیر وجود دوش در ورودی مرغداری ها در پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، ترغیب مرغداران به رعایت این روش می تواند نقش موثری در جلوگیری از وقوع این بیماری داشته باشد.

وی همچنین با بیان اهمیت آموزش مرغداران در پیشگیری از این بیماری، خواستار اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مرغداران و سایر شهروندان و همچنین اجرای دستورالعمل مدیریت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان توسط بهره برداران و دستگاه های اجرایی مرتبط شد.