زمان : 24 Tir 1397 - 21:24
شناسه : 145593
بازدید : 4136
جشنواره کتابخوانی رضوی رویدادی فرهنگی مبتنی بر روح معنوی امام رضا(ع) است معاون استاندار یزد: جشنواره کتابخوانی رضوی رویدادی فرهنگی مبتنی بر روح معنوی امام رضا(ع) است معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار یزد در نشست کارگروه فرهنگی اجتماعی استان که با موضوع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار شد، تصریح کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی، رویدادی فرهنگی مبتنی بر روح معنوی امام رضا(ع) است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، محمدعلی طالبی در این جلسه با تشکر از مدیرکل و کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان به دلیل همت و انگیزه سرشار برای رشد فرهنگ کتابخوانی و توسعه کتابخانه‌ها، گفت: کتابخانه‌های عمومی استان، مجموعه باانگیزه، پرشور و همدل است که کارکنان آن برای یک هدف مشترک تلاش می‌کنند و کمتر نمونه‌ای در ادارات و سازمان‌های استان دارند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد مهدی آذریزدی و روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، بیان داشت: استاد آذریزدی، یک سرمایه ارزشمند برای استان یزد است که هم در زمان حیات و هم پس از مرگ، منشأ اثر بوده است.

معاون استاندار یزد همچنین با اشاره به سالروز ثبت جهانی شهر یزد، تصریح کرد: مهم‌ترین انتظار از مجموعه دستگاه‌های دولتی این است که  با استفاده از این ظرفیت خوب، میزبان رویدادهای فرهنگی در بخش‌های مختلف باشند تا از این طریق، استان و شهر یزد به عنوان یک شهر فرهنگی در سطح کشور و دنیا مطرح شود.

وی افزود: نمونه این‌گونه رویدادهای بارز فرهنگی، برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی است که می‌تواند به شناساندن شهر یزد کمک کند.

رئیس کارگروه فرهنگی اجتماعی استان یزد در این خصوص بیان داشت: جشنواره ملی کتابخوانی رضوی، رویدادی فرهنگی است که علاوه بر شاخصه فرهنگی که در آن نهفته است، با روح معنوی حضرت امام رضا(ع) به عنوان بزرگ‌ترین ظرفیت فرهنگی و مذهبی این کشور، عجین شده است.

وی همچنین خواستار همراهی همه دستگاه‌ها و ادارات استان با این جشنواره شد و تأکید کرد: سازمان‌های استان ظرفیت خود را برای کارگیری گروه‌های هدف به کار بگیرند تا هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان با رشد کمی و کیفی چشمگیری همراه باشد.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در ابتدای این جلسه با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی سومین سالی است که برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی را به عهده دارد، گفت: در دو سال گذشته رشد چشمگیری را در میزان شرکت‌کنندگان جشنواره در استان و کشور شاهد بودیم و میزان شرکت مردم در هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، حدود سه برابر بیشتر از دوره ششم آن بود.

وی با بیان اینکه جشنواره امسال نیز در دو بخش فردی و خانوادگی برگزار می‌شود، بیان داشت: در جشنواره هشتم، 7 عنوان کتاب ویژه رده‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال معرفی شده است که از این نظر، عموم مردم در سنین مختلف می‌توانند در جشنواره شرکت کنند.

دوست فاطمی‌ها، بر شرکت مردم در بخش آنلاین جشنواره نیز تأکید کرد و گفت: علاوه بر اینکه مردم شریف استان با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی و تهیه کتاب‌ها و سئوالات مسابقه، می‌توانند در بخش مکتوب جشنواره شرکت‌ کنند، امکان شرکت آنلاین نیز از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره به آدرس razavi.iranpl.ir فراهم شده است و از این طریق، دسترسی آسان‌تر و سریع‌تری به منابع مسابقه و سئوالات آن وجود دارد.

وی پایان تیرماه 97 را آخرین مهلت شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی اعلام کرد و افزود: اختتامیه استانی این جشنواره نیز اوایل شهریورماه سال جاری و  با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، صدا و سیمای مرکز یزد، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان برگزار خواهد شد.

در ادامه این جلسه مدیران و نمایندگان دستگاه‌های عضو کارگروه، به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص جشنواره کتابخوانی رضوی پرداختند و از اقدامات صورت گرفته برای مشارکت کارکنان خود در این جشنواره گزارشی ارائه کردند.

در بخش پایانی کارگروه فرهنگی اجتماعی استان یزد که به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در کتابخانه دکتر جوادی یزد برگزار شد، بر شرکت کارکنان دستگاه‌ها و سازمان‌های استان و خانواده‌های آنان در جشنواره هشتم کتابخوانی رضوی تأکید شد.

خوانش بخش‌هایی از منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری یزد و سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، از دیگر برنامه‌های کارگروه فرهنگی اجتماعی استان بود.

گفتنی است، دستور کار بعدی این جلسه بررسی اقدامات صورت گرفته در خصوص بحث انتخاب «پایتخت کتاب ایران» در سال آینده بود.