زمان : 24 Tir 1397 - 20:56
شناسه : 145592
بازدید : 4607
کسب رتبه اول شرکت برق منطقه‌ای یزد در شاخص عملکرد مهندسی در کشور کسب رتبه اول شرکت برق منطقه‌ای یزد در شاخص عملکرد مهندسی در کشور بر اساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، شرکت برق منطقه‌ای یزد در شاخص عملکرد مهندسی انتقال برق کشور در سال 96 رتبه نخست را کسب کرد.

محمدحسین میرحسینی معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد در مصاحبه با دفتر روابط عمومی با اعلام این خبر گفت: رشد شاخص عملکرد مهندسی در سال 1396 بیش از 95 درصد بوده است که ضمن کسب رتبه نخست در بین شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور، در برخی زیرشاخص‌های آن از جمله  عملکرد عوامل انسانی نیز با کسب حدود 94 درصد، جزء شرکت‌های برتر بوده‌ایم.

مهندس میرحسینی با اشاره به تلاش بی‌وقفه کارشناسان و مدیران شرکت برق منطقه‌ای یزد در تامین برق پایدار و مطمئن، تاکید کرد: بر اساس این گزارش، در سایر زیرشاخص‌ها مانند عملکرد صحیح سیستم‌های حفاظتی در سال‌های 94 تا 96 رتبه اول کشوری را کسب کردیم و در بخش فعال بودن سیستم حفاظت از راه دور (با کسب امتیاز 100 درصد) جزء شرکت‌های سرآمد می‌باشیم.

وی با بیان این‌که در گزارش مدیریت شبکه برق ایران، تعداد حوادث شبکه انتقال کشور در سال 96، درمجموع 1169 مورد ذکر شده است، افزود: شرکت برق منطقه‌ای یزد با توجه به حجم بالای شبکه‌ انتقال برق استان، توانست با ثبت فقط 30 حادثه برق منطقه‌ای، در صدر استان‌های کم‌حادثه کشور قرار گیرد.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد ادامه داد: استان یزد همچنین در سال 96 با ثبت میزان 0/52 درصد، کمترین نسبت تعداد حادثه خط در سطح شبکه سراسری انتقال برق کشور را به ثبت رساند.

میرحسینی همچنین به رشد منفی بیش از 34 درصدی تعداد حوادث شبکه انتقال در سال 96 نسبت به سال 95 اشاره و تاکید کرد: نسبت تعداد حوادث گسترش‌یافته به‌کل حوادث سال 94 بیش از 40 درصد بود که در سال گذشته به حدود 5 درصد کاهش‌یافته است.

وی در پایان استان یزد را دارای بالاترین شاخص عملکرد صحیح سیستم‌های حفاظتی در 9 سال گذشته دانست و گفت: در این راستا، اصلاح طرح‌ها و تنظیمات حفاظتی، برنامه‌ریزی جهت بهینه‌سازی سیستم‌های حفاظتی و انجام منظم تست‌های سالیانه و دوره‌ای؛ اجرا ‌شده است.