زمان : 11 Tir 1397 - 11:12
شناسه : 145505
بازدید : 4779
اختتامیه استانی جشنواره کتابخوانی رضوی شهریورماه در یزد برگزار می‌شود مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان: اختتامیه استانی جشنواره کتابخوانی رضوی شهریورماه در یزد برگزار می‌شود مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد و دبیر استانی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، در دیدار مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری از برگزاری آیین اختتامیه استانی این جشنواره در شهریورماه سال جاری و به میزبانی شهر یزد، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها در این دیدار با تشکر از همه دستگاه‌های فرهنگی استان که در برگزاری ششمین و هفتمین دوره جشنواره با کتابخانه‌های عمومی همکاری داشتند، اظهار داشت: میزان مشارکت مردم استان در هفتمین دوره جشنواره با رشدی سه برابری، به 16 هزار شرکت‌کننده رسید و امیدواریم این عدد در سال جاری نیز رشد چشمگیری داشته باشد.

وی افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته و در راستای رسالت فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی و سازمان فرهنگی اجتماعی وررشی شهرداری در حوزه کتاب و کتابخوانی، مقرر شده است آیین اختتامیه استانی جشنواره در سال جاری با مشارکت این دو دستگاه در اوایل شهریورماه برگزار شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به اینکه جشنواره هشتم در قالب فردی و خانوادگی و در سه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال برگزار می‌شود، گفت: در این دوره از جشنواره 7 کتاب ویژه این سه رده سنی معرفی شده که علاقه‌مندان می‌توانند با تهیه کتاب‌ها از کتابخانه‌های عمومی سراسر استان، در جشنواره شرکت کنند.

دبیر جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یزد، از امکان شرکت آنلاین در جشنواره نیز خبر داد و گفت: آن دسته از شهروندانی که تمایل دارند به صورت مجازی در جشنواره شرکت کنند می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره کتابخوانی رضوی به آدرس razavi.iranpl.ir ضمن کسب اطلاعات تکمیلی و دریافت فایل الکترونیک کتاب‌ها، به شکل آنلاین در مسابقات کتابخوانی این دوره شرکت‌ کنند.

عباس ملازینلی، مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد نیز در این دیدار جشنواره کتابخوانی رضوی را اقدامی ارزشمند در حوزه کتاب و کتابخوانی ارزیابی و عنوان کرد: این جشنواره علاوه بر اینکه به امر مهم کتابخوانی تأکید دارد، با محوریت وجود مقدس حضرت ثامن‌الائمه(ع) برگزار می‌شود که برکتی مضاعف به آن می‌بخشد.

وی تعمیم و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در حوزه‌های عمومی را از رسالت‌های سازمان متبوع خود دانست و گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری براساس مسئولیت‌ها و رسالت‌های فرهنگی و اجتماعی خود آمادگی دارد در جشنواره‌ای که به نام مبارک امام رضا(ع) مزین است، مشارکت کند و به ترویج و معرفی این برنامه مهم و اثرگذار فرهنگی بپردازد.

گفتنی است، در این جلسه که با حضور معاونان و جمعی از کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد و قائم‌مقام و معاونان سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برگزار شد، مقرر شد هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی سطح شهر یزد، برای آگاهی عموم مردم اطلاع‌رسانی شود.

مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد در برگزاری آیین اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی که اوایل شهریور در یزد برگزار می‌شود، در دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه موردتأکید قرار گرفت.

مهلت شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی تا 31 تیرماه سال جاری اعلام شده است.