زمان : 23 Khordad 1397 - 15:59
شناسه : 145268
بازدید : 3775
اجتماع اربعين صحنه ارزشمند ابراز مودت و مهروزی مسلمانان است/ حسينيه ايران پيشقدم در ارائه خدمات به زائران استاندار يزد: اجتماع اربعين صحنه ارزشمند ابراز مودت و مهروزی مسلمانان است/ حسينيه ايران پيشقدم در ارائه خدمات به زائران استاندار یزد با تاكيد بر نقش يزد به عنوان حسينيه ايران در پيشقدم بودن برای ارائه خدمت به زائران حضرت سيدالشهدا(‌ع)؛ اجتماع اربعين حسينی را صحنه زيبا و ارزشمند در ابراز مودت و مهرورزی مسلمان نسبت به يكديگر دانست.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، روز چهارشنبه ٢٣ خردادماه ستاد اربعين حسيني استان يزد به رياست استاندار یزد و با حضور معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار و اعضاي اين ستاد در سالن زنده ياد حميديا استانداری تشكيل جلسه داد.
استاندار يزد در اين نشست گفت: حضرت سيدالشهدا(‌ع) اقيانوس بزرگي است كه تمام مشكلات را مي توان با توسل به او حل كرد و اين باور نيز وجود دارد كه حضرت صاحب الزمان(‌عج) نيز با شيوه پيروان سيدالشهدا و اجتماع دوستداران امام حسين (ع) به پيروزي نهايي خواهد رسيد.
«محمود زماني قمي» افزود: پياده روي اربعين بزرگ ترين اجتماعي است كه با اراده قلبي، عشق و علاقه مردم رقم مي خورد؛ چنين صحنه هايي را ما تنها در زمان هشت سال دفاع مقدس و اعزام به جبهه شاهد بوديم و اين سبقت گرفتن تنها به دليل حرارت حسينی است كه در جان و روح ما شيعيان و تمام دوستداران امام حسين(ع) وجود دارد.
زماني قمي بيان كرد: خوشبختانه گروه هايي كه اين جريان را قبول ندارند از جمله تكفيري ها در اظهارنظر هايشان بيان كرده اند كه به چه ميزان از همبستگي و حضور مردم در مراسم اربعين حسینی ترس دارند و اين امر معنا و ارزشي مثبت براي ما مسلمانان و شيعيان دارد.


عمل به راه های حفظ جمهوری اسلامی ايران از تمام مسيرهای پيش رو


عالي ترين مقام اجرايي استان گفت: اظهارنظر مخالفان  اين واقعه به ما نشان مي دهد كه ظرفيت اجتماع اربعين در كربلا چه مقدار بزرگ و مهم مي باشد و لازم است در تصميم گيري هاي خود با تدبير و دقت عمل كرده و راه هاي حفظ جمهوري اسلامي ايران را از تمام مسيرها پيدا، كشف و به آن عمل كنيم.
زماني قمي با اشاره به اينكه رويارويي و مقابله با ظلم و ظالمان همواره وجود دارد و نمي توانيم جبهه مخالفت با نهضت سيد الشهدا (‌ع) را ناديده بگيريم، ‌ادامه داد: ضروري است براي يك مبارزه دامنه دار و مستمر راه هاي اصولي و دقيق آن را احيا كنيم كه بهترين ابزار براي صيانت از آزادي و اخلاق، راه امام حسين(‌ع) است و ظرفيت بزرگ اين مسير نيز مراسم باشكوه اربعين ‌حسینی مي باشد.
استاندار يزد افزود: در جايگاه صورت و سيرت هيچ جمعيت و اجتماعي در دنيا  قابل مقايسه با اجتماع اربعين نيست،‌ اين هدف بزرگ و متعالي به صورت تكان دهنده و با اقتدار اتفاق مي افتد و صحنه هاي زيبا و ارزشمند‌ی در آنجا براي ابراز مودت و مهرورزي مسلمانان از كشورهاي مختلف خلق مي شود كه اين امر سرمايه بزرگي براي جهان اسلام است.
زماني قمي خاطرنشان كرد: استان يزد نيز كه حسينيه ايران نام گرفته است بايد در اين مسئله پيشقدم و نمونه باشد و هرچند گزارش فعاليت هاي سال قبل نشانگر اقدامات خوبي است اما ضروري ‌است تلاش كنيم شرايط تثبيت جايگاه فعاليت ها و امكانات لازم براي تسهیل ارائه خدمات به زائران از سوي استان در اربعين حسيني تقويت شود.
استاندار يزد در پايان سخنان خود گفت: راه حل هايي براي تثبيت شرايط محل ارائه خدمت ‌در كربلا وجود داشته و مورد توجه است و با اطلاعات دقيق تر و ايجاد زمينه هاي مشاركت و همراهي تمامی علاقه مندان به حضرت امام حسين(‌ع) مي توان اين امر را امكان پذير ساخت.