زمان : 10 Khordad 1397 - 17:37
شناسه : 145095
بازدید : 4695
استفاده از امکانات و ظرفیت‌های بومی بهاباد برای ترویج فرهنگ کتابخوانی فرماندار بهاباد در انجمن کتابخانه‌های شهرستان مطرح کرد استفاده از امکانات و ظرفیت‌های بومی بهاباد برای ترویج فرهنگ کتابخوانی فرماندار بهاباد درجلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان بر استفاده از امکانات و ظرفیت‌های بومی شهرستان برای ترویج فرهنگ کتابخوانی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، محمدمهدی خانی‌زاده، فرماندار بهاباد در این جلسه بیان داشت: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی اجرای برنامه‌های فرهنگی کیفی و مطلوب، حائز اهمیت است.

وی افزایش مطالعه در بین مردم را سبب ارتقای بینش و آگاهی آنها دانست و گفت: برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی باید در بین مردم انگیزه ایجاد کرد که در این رابطه آموزش و پرورش به ویژه معلمان نقش اساسی دارند.

خانی‌زاده در پایان با تأکید بر ارائه برنامه‌ها و ایده‌های جدید برای گسترش فرهنگ مطالعه، خواستار استفاده از امکانات و ظرفیت‌های بومی و تجربیات مطالعاتی کتابخوانان شهرستان برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی شد.

مهدیه‌السادات رضوی، رئیس اداره کتابخانه‌‌های عمومی شهرستان بهاباد با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی برای جذب کودکان و نوجوانان گفت: بدون شک اگر در دوران کودکی فرهنگ کتاب‌خوانی نهادینه شود، در دوران بزرگسالی نیز علاقه‌مندی به کتاب و کتاب‌خوانی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: کتابخانه‌های عمومی شهرستان به منظور تشویق اقشار مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان، تمام امکانات خود را در اختیار علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی قرار می‌دهد که افزایش آمار عضویت بیانگر موفقیت برنامه‌های اداره کتابخانه‌های شهرستان است.

در ادامه این نشست اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهاباد به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در شهرستان پرداختند.

استفاده از نظرات و پیشنهادهای دوستداران کتاب و کتابخوانان حرفه‌ای شهرستان، استفاده مطلوب‌تر از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی کتاب‌ها و خدمات کتابخانه‌های عمومی و معرفی کتاب‌های مفید در مراسم مختلف با استفاده از تشکل‌ها و هیئت‌های مذهبی فعال، از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح و تصویب شد.

نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌‌های عمومی شهرستان بهاباد در سال جاری، به میزبانی فرمانداری این شهرستان برگزار شد.