زمان : 20 Ordibehesht 1397 - 11:59
شناسه : 144829
بازدید : 6579
برگزاری دومین همایش ملی نظارت کارگاهی در یزد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد برگزاری دومین همایش ملی نظارت کارگاهی در یزد با هدف شناخت و ارایه راهکارهایی برای پیاده سازی نظارت مقیم در کارگاه های ساختمانی متوسط به بالا دومین همایش ملی نظارت کارگاهی روزهای 24 و 25 اردیبهشت در یزد برگزار می شود.

دکتر جواهری دبیر اجرایی شورای مرکزی و دبیر این همایش ملی در یک مصاحبه اختصاصی با روابط عمومی سازمان در این باره گفت: یکی از مهمترین دغدغه های سازمان نظام مهندسی ساختمان اجرای ضوابط و برنامه های مقررات ملی ساختمان و تحقق اهداف ایمنی ، بهره دهی مناسب، آسایش و صرفه اقتصادی ساختمان هاست.

وی افزود: به دنبال برگزاری موفق اولین همایش ملی نظارت کارگاهی در استان یزد و با هدف بسط و گسترش محورهای مرتبط با آن تصمیم گرفته شد دومین همایش ملی نظارت کارگاهی در یزد که به عنوان پایلوت نظارت مقیم معرفی شده است برگزار گردد.

به گفته وی در این همایش ملی علاوه بر اعضای هیئت رئیسه شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان و مدعوینی از وزارت راه و شهرسازی، قرار است روسای سازمان های نظام مهندسی ساختمان سراسر کشور و نیز اعضای هیئت مدیره آن ها که متولی اجرای طرح نظارت مقیم کارگاهی هستند حضور یابند.

برگزاری کمیسیون های تخصصی با محورهایی چون:

1- تدوین سرفصل آموزشهای تکمیلی ویژه مهندسان ناظر کارگاهی

2- تهیه و تدوین شرح وظایف مهندسان ناظر کارگاهی

3- تهیه شیوه نامه نحوه ارزشیابی و رتبه بندی مهندسان ناظر کارگاهی

4- نقد و بررسی علل عدم تحقق پذیری نظارت کارگاهی

5- تهیه و تدوین سرفصل های حقوقی و مالی نظارت کارگاهی

ازجمله برنامه های این همایش است.

به گفته دکتر جواهری، از آنجا که توجه ویژه شهرداری ها به گزارش های مهندسان ناظر می تواند این گزارش ها را اثربخش تر و دارای کارآیی نماید، مشارکت شهرداری یزد در برگزاری این همایش جلب شده و انتظار می رود با حمایت استانداری و اداره کل راه و شهرسازی شاهد به بار نشستن نتایج آن باشیم.

وی از این همایش به عنوان نقطه عطفی در جهت پایش نظارت کارگاهی براساس ضوابط و معیارهای مورد نظر قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان یاد کرد و گفت: نحوه ارزشیابی عملکرد مهندسان ناظر و رتبه بندی آن ها برای نظارت بر انواع کارگاه های ساختمانی از مهمترین اهداف این همایش است.