زمان : 07 Farvardin 1397 - 14:37
شناسه : 144424
بازدید : 3812
مراجعه 65 هزار مسافر نوروزی به پایگاه‌های هلال‌احمر استان یزد مراجعه 65 هزار مسافر نوروزی به پایگاه‌های هلال‌احمر استان یزد مراجعه 65 هزار مسافر نوروزی به پایگاه‌های هلال‌احمر استان یزد مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد گفت: 65 هزار مسافر نوروزی تا پایان روز چهارم فروردین‌ماه به پایگاه‌های هلال‌احمر این استان مراجعه کرده و از خدمات این پایگاه‌ها استفاده کردند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، دکتر محسن حرازی زاده در خصوص اقدامات دستگاه هلال‌احمر در دور اول تعطیلات نوروزی گفت: طرح‌های نوروزی هلال‌احمر در سه قالب طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، امداد مسافرین نوروزی و حوزه داوطلبان انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به 22 پایگاه ثابت و سیار در سطح استان یزد که در ورودی و خروجی شهرستان‌ها مستقر هستند و کار آن‌ها راهنمایی مسافران نوروزی است، افزود: تا پایان روز چهارم فروردین‌ماه 65 هزار مراجعه‌کننده به پایگاه‌ها مراجعه کردند و از خدمات راهنمایی مسافر، اندازه‌گیری قند خون و فشارخون، چادر خیمه‌های نماز و چادر دوستدار کودک استفاده کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد استقبال مسافرین از این پایگاه‌ها را نسبت به سال گذشته نسبتاً خوب توصیف کرد و اظهار داشت: در حوزه فعالیت امداد و نجات جاده‌ای تا پایان روز چهارم فروردین 97، هشت مورد و مراجعات حضوری 15 مورد بوده که نسبت به سال گذشته کاهش بسیار چشمگیری داشته است.

این مقام مسئول با اشاره به طرح فرشتگان رحمت در سطح استان یزد تصریح کرد: این طرح خدمت‌رسانی به خانواده‌های محروم و اهدای بسته‌های حمایتی را در نظر دارد و همچنین طرح نیابت که سرکشی به خانواده‌های بی‌سرپرست و بد سرپرست را انجام می‌دهد.

وی در پایان با بیان اینکه سامانه 112 (مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری) بصورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات امدادی و پوشش دادن حوادث احتمالی در جاده‌ها است، خاطرنشان کرد: امیدوارم مسافران سفری آرام و بدون خطر را داشته باشند و ضوابط قانونی در جاده را رعایت کنند.