زمان : 07 Aban 1396 - 09:57
شناسه : 142245
بازدید : 21304
تودیع و معارفه رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خاتم برگزار شد تودیع و معارفه رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خاتم برگزار شد جلسه تودیع وتکریم مدیریت جهادکشاورزی شهرستان خاتم باحضورسجادی پوررئیس سازمان جهاد کشاورزی استان. فرماندار امام جمعه وسایرمسئولان شهرستان درمحل فرمانداری برگزارشد. دراین مراسم طی حکمی ازطرف رئیس سازمان جهادکشاورزی مجتبی اغازرابعنوان رئیس جهادکشاورزی شهرستان معرفی واززحمات یزدانی رئیس سابق تقدیروتشکربعمل امد وبرای دکتراغازارزوی موفقیت کردند.

صادقی خبرنگار :  

برنامه های ارائه شده دکتر مجتبی آغاز رئیس جدید جهاد کشاورزی شهرستان خاتم 

کشاورزی یکی از اولین و سیاسی ترین و اساسی ترین زیر بناهای یک جامعه برای دستیابی به توسعه است شهرستان خاتم یکی از مکان هایی است که ظرفیت اصیل برای امر توسعه در بخش کشاورزی را در جهت اقتصاد متوزان داراست

با عنایت به اینکه جهاد کشاورزی از بخش های متعددی اعم از

آب و خاک ...

که مهترین قسمت می باشد چون کم آبی یکی از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی است برای جلوگیری از هدر رفتن آب باید به سمت بهره وری صحیح و اصولی از اب برویم .

که در این بخش با شناسایی پروژه ها و تامین اعتبارات لازم جهت اجرای آبیاری های تحت فشار و لوله گذاری را در اولویت کارمان قرار خواهیم داد .

در بخش زراعت ....

بدنبال اصلاح الگوی کشت ، آبیاری های نوین و جذب و توزیع به موقع سهمیه کود های شیمایی را دنبال میکنیم تا کشاورز بتواند محصول خوبی را تولید کند .

در بخش ترویج ....

ایمان و اعتقاد راسخ به امر آموزش داریم و میدانیم اگر بخواهیم موفق بشویم باید کشاورز آموزش اصولی ببیند .

در بخش باغبانی .....

بدنبال نوسازی تغذیه اصلاح بازسازی هرس باغات به روش های نوین هستیم .

بدنبال آموزش و توسعه کشت های دارویی با فناوری نوین  هستیم .

بدنبال  تنوع کشت ، افزایش سطح و تولید محصول سالم در کشت های گلخانه ای هستیم .

اولویت کار ما در این بخش جذب اعتبار و راه اندازی سریع و به موقع  مجتمع های گلخانه ای شهرستان هستیم .

در بخش حفظ نباتات ....

بدنبال تنظیم برنامه و الگوی پیشنهادی هستیم تا کشاورز را از سردرگمی در بیاوریم

شخص کشاورز در طول سال با روش های ناشناس اقدام به مبارزه با آفات های عمومی میکند و در نهایت بهره برداری صحیح ندارد و اقتصاد شهرستان و خودش را زیر سوال می برد و وقتی در اقتصاد مشکل ایجاد شود نمیشود توسعه پایدار داشت که عملا موفقیت در شهرستان حاصل نمیشود .

در بخش مکانیزاسیون ....

بدنبال تجهیز و نوسازی ماشین آلات هستیم با شناسایی علاقه مندان به این حرفه .

در بخش دام ....

اصلاح نژاد دام سبک و سنگین در شهر ستان بسیار لازم است در صورتی که این یک  جمله ساده است اما بسبار معنا دار است اگر یک گاو نژاد خوبی نداشته باشد دچار سخت زایی مرده زایی تلفات گوساله تولید شیر پایین دارد و این باعث میشود که آینده شهرستان را با خطر مواجهه کند وضعیت شهرستان رابه جایی میرساند که الان موجود است ولی اگر اصلاح نژاد صحیح و اصولی صورت بگیرید و اسپرم  های خوب استفاده شود شهرستان میتواند با این سطح کشاورزی دارای بهره بردار های موفقی بشود .

برای مناطق عشایری بدنبال ایجاد واحدهای پرورش مرغ بومی هستیم . که در اختیارشان قرار دهیم و اقتصاد مقاومتی را ایجاد کنیم . بدنبال احداث مراکز تکثیر و پرورش برای دام های سبکی که تولید و بهره وری بالا دارند هستیم .

و با همکاری فرماندار محترم شاید در آینده چاه های کشاورزی که شرایط لازم را داشته باشند به یک مجتمع دامپروری تبدیل کرد .

در بخش اداری.....

 معتقد به اصل اخلاق و انضباط هستیم .

با توجه به اینکه فرماندار محترم شهرستان از اعضای خانواده  کشاورزی است و اینکه ایشان اعتقاد دارند کشاورزی یکی از استراتژیک ترین مسائل کشورهاست انشاالله با همکاری این بزرگوار و استفاده از تمام ظرفیت های شهرستان دانشگاه ها دفتر امام جمعه و همه دستگاه های بتوانیم در  مسیر توسعه گام برداریم و در پایان چون به فکر و آموزش واقعی خیلی  اعتقاد دارم دنبال سرازیر کردن سرمایه فکری به شهرستان با همکاری  فرماندار و همه بزرگواران هستم .