زمان : 22 Shahrivar 1396 - 01:04
شناسه : 140911
بازدید : 15893
خانواده کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر با نقش خود در مقابل فرزندان آشنا شدند دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر خانواده کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر با نقش خود در مقابل فرزندان آشنا شدند

جلسه سخنرانی با عنوان «تعامل والدین و فرزندان از نگاه قرآن» ویژه خانواده کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر سیداحمد طباطبایی، در این مراسم گفت : انسان ها نسبت به فرزندانشان حساسیت دارند و نامه 31 امیرالمؤمنین (ع) در نهج البلاغه بهترین دستور برای تربیت فرزند است. وی از تأمین نیازهای جسمی و اولیه، امنیت و محبت به عنوان مثلث تربیتی نام برد و افزود: احساس دوست داشتن، مهمترین رکن تعامل والدین و فرزندان است.

طباطبایی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) گفت : اگر کسی عیب های خودش را ببیند دیگر فرصت دیدن عیب های دیگران را ندارد.

وی با تأکید بر عمل کردن دستورات دینی گفت : یکی از رموز موفقیت و شکست در مسائل تربیتی، عمل کردن است و اگر ما چیزی را عمل نکنیم و حتی فرزندان هم نبینند اثر می گذارد. طباطبایی در پایان سخنانش تعامل والدین و فرزندان را به سه بخش تقسیم کرد و گفت : بخش اول شامل تعامل هر کدام از پدر و مادر با خودشان، بخش دوم، تعامل پدر و مادر با همدیگرو بخش سوم، تعامل با فرزندان می باشد.