زمان : 21 Farvardin 1385 - 04:23
شناسه : 1370
بازدید : 895
ششمين مركز فوريت‌هاي پزشكي بين راهي استان يزد به بهره‌برداري رسيد ششمين مركز فوريت‌هاي پزشكي بين راهي استان يزد به بهره‌برداري رسيد

 ششمين مركز فوريت‌هاي پزشكي بين راهي استان يزد به بهره‌برداري رسيد 

همزمان با هفته سلامت، ششمين پايگاه مركز فوريت‌هاي پزشكي بين راهي استان يزد روز يكشنبه طي آييني در شهرستان بافق به بهره‌برداري رسيد.

اين پايگاه در كنار مسجد بين راهي امام خميني (ره) در كيلومتر‪ ۶۰‬جاده بافق به يزد قرار دارد و براي ساخت و تجهيز آن‪ ۸۵۰‬ميليون ريال هزينه شده است.

اين پايگاه امدادي با يك دستگاه آمبولانس و تجهيزات كامل و يك تكنيسين متخصص در طول شبانه روز، آماده امدادرساني به حادثه‌ديدگان احتمالي در طول محور‪ ۱۲۰‬كيلومتري بافق به يزد است.

معاون درمان و داروي دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد در آيين افتتاح اين پايگاه گفت: در چند سال اخير پيشرفت‌هاي چشمگيري در خصوص وضعيت بهداشت و درمان استان يزد ايجاد شده است.

محمدرضا شريفي افزود: در آغاز برنامه‌دوم توسعه، تنها‪ ۱۵‬مركز فوريت‌هاي پزشكي شهري و امداد جاده‌اي در اين استان و در جاده‌ها وجود داشت كه اين تعداد هم اكنون به‪ ۳۵‬مورد افزايش يافته است.

وي اظهار داشت: همچنين ماموريت‌هاي اين مراكز درماني در اين استان نسبت به برنامه دوم توسعه، به‪ ۱۰‬برابر افزايش يافته است به طوري كه در اسفند ماه سال گذشته، دو هزار و‪ ۵۰۰‬ماموريت درماني و پزشكي در يزد انجام شد.

فرماندار بافق نيز در اين آيين با قدرداني از پيشرفت‌هاي شبكه بهداشت و درمان اين شهرستان در سال‌هاي اخير، از مسوولان خواست براي ريشه‌كني كامل بيماري سالك در اين شهرستان، اقدامات ويژه‌اي انجام دهند.

حسين تفكري با اشاره به‌اينكه نگاه بخشي به‌مسايل منجر به شكست خواهد شد، افزود: در چند سال گذشته، سهم بافق در برخي مسايل، ناديده گرفته شده است.

وي توسعه فضاي مركز فوريت‌هاي پزشكي‌بيمارستان وليعصر (عج) بافق را ضروري دانست و افزود: اين بيمارستان با كمبود پزشكان متخصص روبرو است.

تفكري اظهار داشت:راه‌اندازي يك باب از اين مركز در محور بافق به بهاباد و تامين نيازهاي پزشكي و درماني منطقه بهاباد نيز از ديگر مشكلاتي است كه مسوولان بايد براي رفع آن اقدام كنند.

بافق در‪ ۱۲۰‬كيلومتري جنوب شرقي شهر يزد قرار دارد.


                يزدفردا