دكتر كيارش ميزانيان درگردهمایی سالانه اتحادیه رایانه ای یزد :تحقق ایده بزرگ و موفقیت تجاری در اجرای طرح طبقه بندی مشتری سی آر ام است
یزدفردا :عضو هیات علمی دانشگاه یزد گفت: اگر می خواهید کار بزرگ و خوبی انجام دهید و یا ایده بزرگی تحقق یابد ، موفقیت تجاری، در طرح طبقه بندی مشتری موسوم به CRM است.
به گزارش خبرنگار یزد فردا، دکتر کیارش میزانیان درگردهمایی سالانه اعضای اتحادیه صنف رایانه یزد گفت: در سالهای اخیر در کشور فرهنگ طبقه بندی مشتری در بین شرکتها رواج پیدا کرده در حالی که در کشورهای پیشرفته، این امر محقق و نهادینه شده است.
وی افزود: اجرای طبقه بندی مشتری یعنی تفاوت گذاردن بین انواع مشتریها است که می بایست قوانین و مقررات شفاف و قابل قبولی وضع و اجرا شود و اطلاع رسانی گردد به گونه ای که مشتری درک کند چگونه می تواند در شرکتتان پیشرفت تجاری نماید.
وی بر تشکیل پایگاه داده ای مشتریان تاکید کرد و گفت: با دستیابی به یک پایگاه داده و نرم افزار خوب مقررات و تحقیفات خاص خود را براساس میزان خرید و روندهای از پیش تعیین شده برای مشتریان اعمال کنید.
استاد دانشگاه یزد افزود: باید تغییر و پیشرفت برای مشتریان محسوس باشد، حتی با تغییر رنگ زمینه وب سایت با توجه به میزان خرید مشتری یا معیارهای دیگر شرکت، مشتری احساس کند که دچار تغییر وضعیت شده است.
وی بر اهدا هدیه و بن به مشتریان ممتاز تاکید نمود و تصریح کرد: مشتریها را باید بشناسیم و در ازا کسب امتیار می بایست به وی جایزه یا هدیه اهدا کنیم و بهتر است کالا و خدمات دیگری تهیه گردد.
وی همچنین تشکیل پایگاه داده مشتریان برای نوسانات درآمدی سودمند دانست و افزود: به طور مثال یک شرکت خدمات دهنده اینترنت با قطعی یک روزه خدمات خود روبرو می شود حدود 50 درصد مشتریان ناراضی شده و از شرکتهای دیگر بهره مند می شوند درحالی که شرکت می تواند با ایمیل یا پیامک عذرخواهی نموده و مشتری را دوباره جذب کند.
نشست سالانه اعضای اتحادیه صنف رایانه یزد، با حضور اعضای اتحادیه، فعالان حوزه فناوری اطلاعات استان یزد و جمعی از مسوولین و مقامات استان در هتل ادیب الممالک برپا گردید .
یزدفردا