زمان : 20 Farvardin 1385 - 03:38
شناسه : 1357
بازدید : 942
كارگاه كارگاه

 كارگاه "روش‌هاي تشخيص بافتي بر مبناي سيستم‌هاي ايمني" در يزد گشايش يافت يزد ، 

 

كارگاه آموزشي "روش‌هاي پيشرفته تشخيص بافتي بر مبناي سيستم‌هاي ايمني و شيميايي" روز شنبه در محل بيمارستان شهيد صدوقي يزد آغاز به كار كرد.

رييس مركز تحقيقات ناباروري‌استان يزد در اين كارگاه كشوري كه به مناسبت هفته بهداشت‪ ۱۸‬تا‪ ۲۴‬فروردين) برپاشد، گفت: آخرين دستاوردهاي علوم پزشكي و ناباروري در اين كارگاه ارائه خواهد شد.

عباس افلاطونيان روش تشخيص بافتي بر مبناي سيستم‌هاي ايمني و شيميايي را يكي از روش‌هاي پيشرفته‌علمي در رشته پزشكي، شناخت بيماري‌ها و درمان آن ذكر كرد.

وي گفت: هنوز از اين روش در مراكز بهداشتي و درماني يزد استفاده نمي‌شود و برپايي اين كارگاه، براي آشنا ساختن متخصصان با اين روش بود.

وي افزود:استفاده از روش مولكولي كه درزمره‌روش‌هاي پيشرفته علمي در رشته پزشكي در دنيا مي‌باشد، ضروري است.

هدف از برگزاري اين كارگاه، تبيين استفاده از روش يادشده در علوم پزشكي به ويژه ناباروري، تبادل‌اطلاعات علمي در زمينه‌هاي ژنتيك، توليدمثل، باروري و ناباروري اعلام شد.

در اين كارگاه چهار روزه كه در آن جمعي‌از متخصصان ژنتيك، زنان و زايمان و محققاني از مراكز تحقيقاتي سراسر كشور حضور دارند در زمينه نمونه‌برداري بافتي، شناسايي بيماري‌هاي مرتبط با توليد مثل و بررسي گيرنده‌هاي آن بحث خواهد شد.

كارگاه يادشده به‌همت مركزتحقيقات ناباروري استان يزد با همكاري دانشگاه شفيلد انگلستان برپا شده است.

مركز تحقيقات و درمان ناباروري استان يزد كه در سال‪ ۱۳۶۸‬تاسيس شد، در زمره مراكز مهم تحقيقاتي و ناباروري كشور محسوب مي‌شود.



يزد فردا    ايرنا