زمان : 09 Esfand 1395 - 23:04
شناسه : 134418
بازدید : 7864
 استفاده شخصی از بیت المال ممنوع استفاده شخصی از بیت المال ممنوع وزیر کشور گفت: هیچ دستگاهی حق ندارد از بودجه بیت المال و عمومی کشور برای تبلیغ در انتخابات به نفع جریان یا فردی استفاده کند.

 

وزیر کشور گفت: هیچ دستگاهی حق ندارد از بودجه بیت المال و عمومی کشور برای تبلیغ در انتخابات به نفع جریان یا فردی استفاده کند.
رحمانی فضلی روز شنبه در بخش دوم سخنرانی خود در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات 96 که در تالار همایش های وزارت کشور برگزار شد، افزود: انتخابات مد نظر وزارت کشور، انتخاباتی قانونی، سالم، با مشارکت بالا، اخلاقی و توام با امنیت است.
وی یادآور شد: در چنین انتخاباتی است که هر کس از آن پیروز بیرون آید چه رییس جمهوری شود چه نماینده مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا همه موظفند از او حمایت کنند.
وی با انتقاد از بعضی سناریوهای انتخاباتی که در برخی محفل ها مطرح می شود، تصریح کرد: این سناریو پرخاشگرانه، افشاگرانه غیر اخلاقی است نتیجه چنین سناریویی این است که هرکسی از آن پیروز بیرون آید نمی تواند اهداف مهم نظام و کشور را محقق کند چرا که 4 سال باید درگیر پاسخگویی و حل مسایل پس از انتخابات خواهد بود.
وزیر کشور به توصیه های رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات اشاره کرد و گفت: ایشان ضمن تشکر از برگزاری انتخابات 94 فرمودند، سلامت انتخابات، رعایت قانون و مشارکت بالا در انتخابات برای من خیلی مهم است. عملکرد شما می تواند بستر و زمینه مناسبی را برای مشارکت بالای مردم فراهم کند.
رحمانی فضلی افزود: هر جریان و حرکتی که بخواهد میزان مشارکت مردم را کاهش دهد خلاف نظر رهبر معظم انقلاب است.
وی در ادامه با بیان این که دستگاه های کشور موظفند در انتخابات بی طرف باشند، گفت: هیچ دستگاهی حق ندارد از بودجه بیت المال و عمومی کشور برای تبلیغ به نفع جریان یا فردی استفاده کند، مجریان برگزاری انتخابات باید به روزانه هر گونه تخلفی در این زمینه و هر فعالیتی را که کاهش مشارکت مردم را دنبال می کند بررسی و گزارش دهند تا با آنها برخورد شود.
وزیر کشور به روش های مختلف دشمن از جمله تقویت احساس نارضایتی داخلی در کشور اشاره کرد و اظهارداشت: رسانه های خارجی و برخی ناآگاهی ها و اقدامات سیاسی مبتنی بر ضعف تحلیل در داخل را پیگیری می کنند و تلاشهای پس از انقلاب در جهت عدالت و حل این معضلات خوب نشان داده نمی شود اما نقاط ضعف برجسته می شود .
رحمانی فضلی تاکید کرد: در این راستا تلاش استانداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران باید کاهش سطح نارصایتی مردم باشد. ارتباط مستقیم و مستمر و پاسخگوی به مردم از ابتدای دولت بارها بر آن تاکید شده است.
وی با یادآوری این که تکریم ارباب رجوع، شنیدن گلایه های آنها و پاسخگویی به موقع و مناسب در حوزه عملکرد مجریان انتخابات است ،گفت: شرایط عمومی برای آن فراهم است و در این چند ماه تا برگزاری انتخابات این شرایط باید افزایش یابد.
وی روش دیگر دشمن در انتخابات را القای یاس دانست و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده اند که مردم ولی نعمتان و مسوولین خدمتگزار آنها هستند بنابراین نیازمند افزایش سرمایه اجتماعی و مشارکت مردم هستیم.
رحمانی فضلی یادآور شد: وقتی هیچ کدام از این زحمات دیده نشود و مردم را نسبت به اقدامات آتی مایوس کنیم مشخص است عده ای دچار یاس شده و در انتخابات مشارکت نمی کنند. بنابراین رهبر معظم انقلاب فرموند مهم ترین تبلیع برای دولت بیان خدمات و فعالیتشان به مردم است و ما باید مرتب اقدامات دولت را به مردم گزارش دهیم.
وی خطاب به مجریان انتخابات تصریح کرد: شما باید رشد اقتصادی 4.5 تا 7 درصدی در دوران دولت یازدهم را تا دورترین روستاها به مردم گزارش دهید چرا که روش دشمن ناکارآمد نشان دادن دولت است.
رییس شورای امنیت کشور خطاب به منتقدین دولت افزود: شما که از دولت انتقاد می کنید آیا در این سه و سال و نیم گذشته دولت اقدام خوبی انجام نداده است که این گونه گفته شود؟ البته در نظام حاکم بر جریان آگاهی بخشی به جامعه، طوری است که مردم خودشان اینها را متوجه می شوند.
رحمانی فضلی دیگر روش های دشمن را القای حاکمیت دوگانه عنوان کرد و گفت: آنها می خواهند اینطور القا کنند که بین رییس جمهوری و رهبری اختلاف است. چنین موضوعی نه واقعی نه قابل عدول و نه قابل طرح است. محور تمام پیروزی های ما ظرف 38 سال گدشته تبعیت از ولایت فقیه است و رییس جمهور چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن بیشترین و بهترین رابطه را با رهبری داشته اند.
وی بر هم زدن وحدت داخلی را از دیگر روش های دشمن توصیف کرد و افزود: با طرح برخی مطالبات و مشکلات ریشه دار که مربوط به عملکردها و سیاست های قبل از انقلاب است و بعد انقلاب تلاش بسیاری برای رفع آنها و ایجاد عدالت شد به دنبال برهم زدن وحدت داخلی کشور هستند.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: افتخار ما وحدت در عین کثرت و کثرت در عین وحدت است و اینکه با تکیه بر دو عنصر اسلامیت و ایرانیت وحدت خود را حفظ کرده ایم و نباید با برخی تبلیغات این وحدت خدشه دار شود.
وی دیگر روش دشمن را تضعیف مقبولیت و مشروعیت دولت خواند و ادامه داد: آنها به دنبال این هستند که قدرت مشارکت را نسبت به انجام وظایف و تکالیف قانونی و انجام پروژه های تولیدی، اقتصادی، توسعه ای و حتی ایجاد امنیت داخلی را دچار مشکل کنند. برخی تحرکات مشروعیت و مقبولیت زدایی از دولت است که این به نفع هیچ کس نیست. 
وزیر کشور با بیان این که نظام ما مبتنی بر آرای مستقیم و غیر مستقیم مردم است ، تصریح کرد: اگر شخصی با ۵۰ درصد به اضافه یک رای رییس جمهوری شد همه باید در تقویت دولت قانونی روی کار آمده بکوشند. اگر هر کس که نامزدش در انتخابات پیروز نشده بخواهد به کارشکنی بپردازد دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود. 
رحمانی فضلی تقسیم مردم و مسوولان به دو بخش انقلابی و غیر انقلابی را از دیگر برنامه های دشمن عنوان کرد و گفت: ۳۸ سال از انقلاب گذشته و نسل سوم و چهارم انقلاب در جامعه هستند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب جوانان ما الان انقلابی تر از جوانان اول انقلاب هستند بنابراین معیار ما برای تشخیص انقلابی بودن افراد شاخص های رهبری است که با در نظر گرفتن آن همه مردم ایران انقلابی اند.
وی با یادآوری این که دشمن دنبال لطمه زدن به وحدت و انسجام ملی است، افزود: در مناطقی که اقوام و اقلیت‌ها وجود دارند باید با تکیه بر محوریت ایرانی بودن و اسلامی بودن بر انسجام ملی تأکید کنیم.
وی ادامه داد: ما باید همه مردم را در ظرف انقلاب تعریف کنیم، ما به چه حقی این تقسیم‌بندی را انجام می‌دهیم و اکثر مردم را از دایره انقلاب دور می‌کنیم.
رحمانی فضلی یادآور شد: برخی به دنبال آن هستتد که از هر اظهار نظر یا تصمیمی یک جریان اجتماعی علیه دولت درست کنند که نمونه اش در مراسم اربعین امسال ۲.۵ میلیون زائر ایرانی به زیارت ابا عبدالله رفتند و ما توانستیم امنیت را برای آنها برقرار کنیم چند روز بعد از اربعین کنسروهای غدایی را که زیاد آمده بود گفتیم بین مردم منطقه توزیع کنند حال برخی می گویند شما از این کار اهداف انتخاباتی داشته اید.
وی در ادامه به وضعیت استان خوزستان اشاره کرد و گفت: مساله ای که برای آب خوزستان پیش آمد یک اقدام یا حرف نسنجیده می توانست در این استان و چهار استان همجوار آن اخلال ایجاد کند اما دیدیم که مردم بسیار محجوبانه و منطقی به دنبال مطالبات خود مقابل استانداری تجمع و مطالبات خود را مطرح کردند اما حتی یک شعار ساختار شکنانه هم ندادند.
وی ادامه داد: به نیروی انتطامی تاکید کردم که برخورد با معترصین باید محترمانه و اقناعی باشد و مردم هم در جریان تلاش ها برای حل این مشکل قرار گیرند و همه وزرا هم دست به کار شدند تا مشکلی که از سال ها قبل بر جای مانده بود حل شود. اگر یک برخورد نامناسب با مردم صورت می گرفت، خدا می داند چه می شد.
 
منبع:ایرنا