زمان : 30 Azar 1395 - 17:06
شناسه : 132825
بازدید : 23275
دامپزشکی مهریز سلامت کشتار دام در کشتارگاه صنعتی مهریز را تضمین می‌کند مسؤول دامپزشکی مهریز: دامپزشکی مهریز سلامت کشتار دام در کشتارگاه صنعتی مهریز را تضمین می‌کند

مجتبی آغاز پ در بازدید مسؤول ذبح شرعی کشتار دام در سازمان دامپزشکی کشور ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود نظارت شرعی بر ذبح دام در شهرستان مهریز اظهار داشت: دامپزشکی شهرستان مهریز با انجام نظارت‌های بهداشتی و شرعی بر ذبح دام، سلامت و حلیت گوشت استحصالی از کشتارگاه مهریز را تضمین می‌کند.

وی با تاکید بر وجود نظارت‌های بهداشتی و شرعی در کشتارگاه صنعتی مهریز خاطرنشان کرد: در کشتارگاه دام مهریز دو دکتر دامپزشک و سه کارشناس دامپزشکی در کنار روحانی ناظر شرعی نظارت‌های بهداشتی و شرعی را انجام می‌دهند.

سرمایه‌گذار مجتمع کشتارگاه صنعتی مهریز نیز در این بازدید با اشاره به اهمیت مبحث امنیت غذایی اظهار داشت: نظارت شرعی و بهداشتی دو بعد از موضوع امنیت غذایی را تشکیل می‌دهند که در کشتارگاه صنعتی مهریز همچون گذشته هر دو زمینه قانونمند و مدون به اجرا در خواهد آمد.

مهدی ناصر بافقی با اشاره به مشکلات احداث این مجموعه کشتارگاهی عنوان کرد: این مجموعه عظیم با هزینه‌ای بالغ بر 300 میلیارد ریال طی کمتر از یک سال بدون استفاده از تسهیلات دولتی احداث شده و اکنون دارای پیشرفت فیزیکی 95 درصدی است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم این کشتارگاه طی ماه آینده به صورت آزمایشی شروع به فعالیت کند و تا پایان سال به بهره‌برداری کامل برسد.

ناصربافقی عنوان کرد: ظرفیت کشتار دام در این واحد طبق اعلام دامپزشکی در هر شیفت کاری هزار و 200 راس دام سبک و 110 راس دام سنگین است و این مجموعه برای 250 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.