زمان : 16 Azar 1395 - 14:42
شناسه : 132411
بازدید : 20252
گرامی داشت روز دانشجو در دانشگاه اردکان گرامی داشت روز دانشجو در دانشگاه اردکان همزمان با روز دانشجو، دانشگاه اردکان با برگزاری جشن، این روز را گرامی داشت. در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولین شهرستان و دانشگاه و جمع زیادی از دانشجویان دانشگاه اردکان برگزار شد، با اجرای برنامه های شاد و متنوع فرهنگی و هنری این روز گرامی داشته شد.

همزمان با روز دانشجو، دانشگاه اردکان با برگزاری جشن، این روز را گرامی داشت.

در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولین شهرستان و دانشگاه و جمع زیادی از دانشجویان دانشگاه اردکان برگزار شد، با اجرای برنامه های شاد و متنوع فرهنگی و هنری این روز گرامی داشته شد.

امام جمعه اردکان در این مراسم با تبریک روز دانشجو گفت: اعتراض دانشجویان دانشگاه تهران در سال 1332 منجر به شهادت 3 نفر از آنان شد و با این اقدام بیداری دانشجویان تبلور یافت و دانشجویان با این اقدام درس استکبار ستیزی را آموختند. حجت الاسلام و المسلمین شاکر با اشاره به اینکه دانشجویان بایستی خار در چشم بیگانگان باشند تأکید کرد: نبایستی از احساسات پاک دانشجویان بر علیه حزب یا یک مسئول خاص در داخل سوء استفاده شود بلکه بایستی دانشجویان همواره به هوش باشند و اجازه دخالت دشمنان در امور داخلی کشور ندهند. توصیه به نماز اول وقت، نیکی به والدین و جهاد علمی از دیگر توصیه های امام جمعه اردکان به دانشجویان بود.

فرماندار اردکان نیز در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دانشجو گفت:  روز دانشجو، روز رهایی از استبداد است و بایستی همواره جایگاه و منزلت دانشجویان حفظ شود. مهندس مقیمی افزود: دانشجو باید نسبت به مسائل آگاه باشد و وقتی دانشجو زنده و پویا باشد جامعه نیز با نشاط و پیشرو هست. فرماندار اردکان با اشاره به تأکیدات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر در صحنه بودن دانشجویان افزود: دانشگاه ها بایستی فضا را برای فعالیت و مشارکت دانشجویان باز بگذارند تا بتوانند در چهارچوب های تعیین شده و با حفظ ارزش های اخلاقی و اسلامی و انقلاب در دانشگاه ها فعالیت کنند. مهندس مقیمی با تقدیر از مسئولان دانشگاه اردکان در توسعه آموزش عالی شهرستان اظهار امیدواری کرد: خدمت رسانی به دانشگاهیان در اردکان با جدیت تداوم یابد.ارتباط صنعت و دانشگاه، فراهم سازی زمینه جهت ورود دانشجویان به بازار کار و گسترش رشته های بین رشته ای و مورد نیاز منطقه از دیگر تأکیدات فرماندار بود.در ابتدای این مراسم نیز دکتر عزیزیان معاون دانشجویی دانشگاه اردکان ضمن خیرمقدم به حاضرین، روز دانشجو را به دانشجویان تبریک گفت و بر تلاش دانشگاه در راستای خدمت رسانی به دانشجویان و حفظ شأن و جایگاه این قشر در طول دوران تحصیلی تأکید کرد. در این مراسم همچنین از تیم های برتر مسابقات ورزشی دانشگاه با اهداء لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شد.