زمان : 16 Azar 1395 - 10:43
شناسه : 132405
بازدید : 21522
دستاورد سفر 2 روزه این هفته فرماندارمیبد به تهران دستاورد سفر 2 روزه این هفته فرماندارمیبد به تهران فرماندارمیبد این هفته در سفر دوروزه خود به تهران، به همراه دکتر کمال دهقانی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، ابتدا با رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، فرماندارمیبد با تشریح اهمیت سیل بند روستای نیوک در پیشگیری از باران‌های سیل‌آسا به‌عنوان تهدید روستای نیوک خواستار تأمین اعتبار جهت استحکام‌بخشی آن شد و گفت: در سال گذشته اعتباری در این بخش دیده‌شده اما کافی نیست و انتظار داریم عنایت ویژه‌ای‌ در این خصوص انجام شود.

نهال‌کاری مسیر میبد –پل خورشید و ضلع غربی کمر غربی و ایجاد کمربند سبز مسیر کانال باد میبد دو موضوع دیگری بود که فلاح در این دیدار مطرح و خواستار تخصیص اعتبار در این راستا شد.

حسین فلاح ملاقاتی هم با نامور معاون صنایع‌دستی و گردشگری سازمان میراث فرهنگی ترتیب داد و ضمن تشریح برگزاری همایش ملی زیلو و توجه هرچه بیشتر به زیلوبافان گفت: زیلو به‌عنوان هنر صنعت ملی در شهرستان میبد همچنان در دستور کار است.

وی افزود: در این ملاقات هم قول‌های مساعدی گرفته شد که با پی گیری میراث فرهنگی شهرستان و استان این موضوع هم در سال 95 به سرانجام خوبی خواهد رسید.

شوق فرماندارمیبد در پی گیری امور این شهرستان به اینجا ختم نشد و دیداری هم با دکتر کریمی معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها ترتیب داد تا خواسته‌های مرتبط با روستایی را مطرح کند.

فلاح با دعوت از دکتر کریمی به شهرستان در یک ماه آینده و مشاهده ظرفیت‌های روستایی میبد گفت: امیدواریم با سفری که معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به میبد خواهند داشت بتوانیم اقدامات مؤثری را در جهت بهسازی بافت‌های فرسوده و معابر روستایی انجام دهیم.

فرماندارمیبد همچنین ملاقاتی هم با مهندس سرقینی معاون معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت داشت.

حسین فلاح در این ملاقات هم بحث تعریض جاده مسیر میبد به سمت مناطق روستایی نیوک، علویه، ندوشن، سورک و هفتهر را مطرح و بابیان اینکه این مسیر علاوه بر جاده روستایی به‌عنوان جاده معدنی و تردد کامیون‌های معدنی محسوب می‌شود خواستار تخصیص اعتبار ویژه به این مسیر شد.

فلاح گفت: در این زمینه هم قول خوبی داده شد و قرار شد این موضوع و اعتبار خوبی که به این پروژه داده خواهد شد؛ از سوی شرکت ایمیدرو پی گیری شود.

وی در پایان از همراهی و همدلی مهندس آخوندی مدیرکل منابع طبیعی استان که به‌صورت ویژه در حل مسائل شهرستان میبد وقت گذاشتند قدردانی کرد.