زمان : 13 Azar 1395 - 14:10
شناسه : 132231
بازدید : 18798
بدون پیشرفت  طبس توسعه خراسان جنوبی امکان پذیر نیست معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس: بدون پیشرفت طبس توسعه خراسان جنوبی امکان پذیر نیست *معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ویژه طبس معرفی شد معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس این شهرستان را دروازه خراسان جنوبی از سمت غرب و مرکز کشور دانست و گفت: توسعه استان منوط به پیشرفت طبس می باشد.

حمید رضا حجازی - به گزارش خبرنگار یزد فردا در طبس: سید مهدی طلایی در جلسه شورای اداری شهرستان طبس گفت:تهیه سند توسعه چشم انداز نیاز به مطالعه و تحقیق دارد که در گذشته بخشی از آن انجام شده است و فایل آنرا در اختیار صاحب نظران و مدیران خواهیم گذاشت تا اگر نیاز به بازنگری و اصلاح باشد انجام شود.

وی با بیان اینکه اولین و مهمترین شرط برای اجرای اسناد توسعه همصدایی است گفت: باید با همدلی در اجرای سند توسعه گام برداریم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس گفت: دولت و استان خراسان جنوبی نگاه ویژه ای به طبس دارند ولی مهمتر از این موضوع آن است که صدایی واحد از شهرستان به دولت و استان برسد.

وی افزود: طبس باید معدن صنعت زغالسنگ ایران بشود وبه جای خام فروشی مواد معدنی در خود طبس فرآوری شود.

طلایی با اشاره به ظرفیت طبس در بحث آموزش عالی خواستار ایجاد برخی دانشکده ها از جمله دانشکده علوم پزشکی و دانشکده معدن در طبس شد.

وی گفت: این شهرستان ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی در زمینه گردشگردی دارد که باید استفاده شود مخصوصا که در حال حاضر شاهد حضور توریست های نسل سوم در طبس هستیم.

فرماندار ویژه طبس خواستار فعال شدن کمیسیون های کارگری و اشتغال و مناسب سازی معابر شد و گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که نوروز 96 زیباترین نوروز ادوار گذشته باشد.

امام جمعه طبس نیز خواستار تلاش در جهت رونق  تولید در شهرستان شد و گفت: باید تلاش و پیگیری لازم برای ایجاد انگیزه در سرمایه گزاران برای فعالیت در طبس انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم مهاجریان با تاکید بر مصرف محصولات تولیدی شهرستان گفت: آنچه در طبس تولید می شود نباید از شهرهای دیگر وارد کنیم.

وی خواستار پیگیری در خصوص خسارت های خشکسالی های متناوب و خسارت های سرمازدگی شد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس نیز گفت:در طبس خشکسالی حاد اعلام شده است و در استان خراسان جنوبی بعد از شهرستان بشرویه کمترین میزان بارندگی را داشته ایم.

داوود بخشایی افزود: 115 میلیارد تومان خسارت خشکسالی سال 95-94 است و میانگین بارندگی در سال جاری 37 میلیمتر بر ثانیه است که  نسبت به میانگین 32 ساله شهرستان که 79.7 است شاهد کاهش بیش از 53 درصدی بارندگی هستیم.

وی ادامه داد:در 17 سال خشکسالی شهرستان 42 رشته قنات خشک شده و آبدهی منابع آبی شهرستان از 5200 لیتر در ثانیه به 2500 لیتر در ثانیه کاهش یافته و سطح زیر کشت نیز از 8900 هکتار به 5400 هکتار کاهش یافته است.

مدیر امور آب و فاضلاب طبس نیز کمبود آب در طبس را از موانع اصلی این شهرستان دانست و گفت:  امروزه در تامین آب شرب و بهداشتی شهر با مشکل مواجه هستیم و تصفیه خانه نیز به دلیل عدم آب ورودی از مدار خارج شده است و سدهای نهرین و دره بید نیز نقشی در تامین آب شرب طبس نداشته و آب بهداشتی طبس از چاه های زیرزمینی تامین می شود.

در این جلسه سعید برقی بخشدار سابق آیسک از توابع شهرستان سرایان به عنوان معاون سیاسی و امنیتی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس معرفی شد و حکم خود را دریافت کرد.

برقی نیز با اعلام اینکه سرباز ولایت و وطن هستم گفت: تمام تلاش خود در جهت شکوفایی و پیشرفت شهرستان طبس بکار خواهم گرفت.