زمان : 02 Mehr 1387 - 14:45
شناسه : 12948
بازدید : 2776
دكتر محمد احمدي :تنها راه مديريت آب ، ترويج فرهنگ مصرف بهينه و صحيح است دكتر محمد احمدي :تنها راه مديريت آب ، ترويج فرهنگ مصرف بهينه و صحيح است

دكتر محمد احمدي :تنها راه مديريت آب ، ترويج فرهنگ مصرف بهينه و صحيح است

یزدفردا :دكتر محمد احمدي عضو هيات علمي دانشگاه سراسري ، آزاد اسلامي و مركز آموزش تحقيقات و صنعتي ايران در جلسه آموزشي نحوه برخورد با مشتركين و ارتباط اثربخش در شركت آبفاي استان يزد گفت: تنها راه مديريت آب در استان يزد فضا سازي و فراهم نمودن بستر و نهادينه كردن فرهنگ درست مصرف كردن است.
به گزارش یزدفردا به نقل از  روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان يزد: احمدي با اشاره به طرز صحيح اقناع كردن ارباب رجوع افزود: اولين كساني كه در شركت هاي آبفا با ارباب رجوع در ارتباط هستند مأموران امور مشتركين ، قرائت كنتور مي باشند و آنها بايد ارتباط صحيحي را با مشتركين برقرار نموده و با تكنيك هاي ارتباطي آشنا باشند.
احمدي سردبير خبرگزاري پرسي گلف اظهار داشت : مأموران امور مشتركين شركتهاي آب و فاضلاب كه ارتباط بيشتري با مردم دارند اكثر اطلاعات و آموزه هايشان بر اساس تجربه است و معمولاً با خطا و آزمون آنها را كسب نموده اند.
وي افزود: اين دوره آموزشي ايجاب مي كند كه در برخورد با مردم به لحاظ ارتباطي چه كارهايي انجام داده و در مقابل مطالبات قانوني و غير قانوني مشتركين بتوانند مديريت رفتاري و ارتباطي خود را به ظهور برسانند.
احمدي با اشاره به مهم دانستن رابطه ميان فرستده و گيرنده افزود: اين رابطه نمي تواند يك جانبه و يك طرفه باشد و مأموران آب بايد بتوانند گيرنده پيام را هم به فرستده پيام تبديل كنند كه به منافع سازمان و منافع جمعي كمك شاياني خواهد كرد.
محمد احمدي خاطر نشان كرد: شركت آب و فاضلاب استان يزد بايد از طريق مساجد، هيأت ها ، مدارس و مكانهاي عمومي آموزش هاي همگاني و شناخت راهكارها و نحوه مديريت مصرف را براي شهروندان شرح دهد.
وي يكي از مهمترين نيروهايي كه با مردم روبرو مي شوند را مأموران آب دانست و گفت: اين مأموران مي توانند هم آموزش دهنده و هم اشاعه دهنده فرهنگ مصرف بهينه براي تك تك افراد جامعه باشند.
وي ياد آور شد: نحوه ديدن كنتورها بسيار مهم مي باشد بنابراين مأموري كه اين كار را انجام مي دهد بايد به تكنيك هاي ارتباطي و مديريت آشنا باشد تا مخاطب را راهنمايي و ارشاد كند.
احمدي هدف از برگزاري اين دوره آموزشي را ارتقاء سطح طرح تكريم ارباب رجوع و توانايي هاي ارتباطي پرسنل شركت آب و فاضلاب استان يزد با مشتركان و استفاده و بكارگيري تكنيك هاي اثر بخشي در ارتباط عنوان كرد .
گفتني است اين دوره آموزشي با حضور پرسنل و پيمانكاراني كه ارتباط مستقيم با مشتركان دارند در سالن جلسات شركت آب و فاضلاب استان يزد بمدت دو روز با همكاري مركز آموزش تحقيقات و صنعتي ايران برگزار شد.
یزدفردا