زمان : 03 Farvardin 1385 - 02:36
شناسه : 1289
بازدید : 1578
رهبر معظم انقلاب :سال 1385، به نام مبارك پيامبر اعظم(ص) نامگذاري كردند رهبر معظم انقلاب :سال 1385، به نام مبارك پيامبر اعظم(ص) نامگذاري كردند

 رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در پيامي به مناسبت حلول سال 1385، سال جديد را به نام مبارك پيامبر اعظم(ص) نامگذاري كردند.

به گزارش گروه دريافت خبر يزدفردا، متن كامل پيام مقام معظم رهبري به اين شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحيم

يا مقلب القلوب و الأبصار، يا مدبر الليل و النهار، يا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الي احسن الحال.

امسال، اول فروردين با ايام اربعين حسيني همراه است. اربعين هم خود يك فروردين ديگر است. اولين شكوفه‌هاي عاشورايي در اربعين شكفته شد. اولين جوشش‌هاي چشمه‌ي جوشان محبت حسيني - كه شط هميشه جاري زيارت را در طول اين قرن‌ها به راه انداخته است - در اربعين پديد آمد. مغناطيس پرجاذبه‌ي حسيني، اولين دل‌ها را در اربعين به سوي خود جذب كرد؛ رفتن جابربن عبدالله و عطيه به زيارت امام حسين در روز اربعين، سرآغاز حركت پربركتي بود كه در طول قرن‌ها تا امروز، پيوسته و پي در پي اين حركت پرشكوه‌تر، پرجاذبه‌تر و پرشورتر شده است و نام و ياد عاشورا را روز‌به‌روز در دنيا زنده‌تر كرده است.

تصادف اول فروردين با اربعين حسيني، در حقيقت تقارن دو فروردين است؛ تقارن دو بهار است. ضمن تسليت به همه‌ي مومنين و همه‌ي شيعيان و مسلمانان به مناسبت اربعين حسيني، عيد نوروز و آغاز بهار را به ايرانيان و به ديگر ملت‌هايي كه عيد نوروز را گرامي مي‌دارند، تبريك عرض مي‌كنم؛ بالخصوص به ايثارگران كشورمان و به خانواده‌هاي مجاهد و ايثارگري كه با همه‌ي وجود و توان خود، در راه اعتلاي اسلام و ايران تلاش كردند.

خوشبختانه كشور با قطع نظر از بهار طبيعت، در بهار اميد و حركت و نشاط است. روي كار آمدن يك دولت مردمي، و حماسه‌ي خدمت رساني و شور و نشاط جوانان در عرصه‌هاي مختلف، كشور را در فرورديني از اميد و نشاط قرار داده است؛ و عيد واقعي براي هر ملت، چنين وضعيتي است. اينها همه از بركات مشاركت عمومي و همبستگي ملي است كه ملت ايران در سال 84 آن را سرلوحه‌ي كار و تلاش خود قرار داد. موفقيت‌هاي ملت - چه در زمينه‌ي حضور مردمي و مشاركت عمومي، چه در نشان دادن شاخص‌هاي همبستگي ملي – در سال 84 درخشان بود. انتخابات پرشكوه و حضور مردمي پرشور و تشكيل يافتن يك دولت برخاسته‌ي از مردم و متعهد به خدمت رساني؛ و پيشرفت‌ها و موفقيت‌هايي در زمينه‌هاي گوناگون در كشور، از موفقيت‌هاي بزرگ ملت ما در سال 84 بود.

درست است كه در كنار اين موفقيت‌هاي بزرگ، تلخي‌ها و سوانح و فقدان‌هاي دردناك و جفاهايي هم داشته‌ايم – چه به حرمت پيامبر اكرم، چه به قداست حريم عسگريين، چه به ياد شهيدان گرامي، چه به عزت ملت ايران - كه آنها را در سال گذشته ملت ايران آزموده؛ اما عزم انقلابي بر آن است كه به حول و قوه‌ي الهي، از تلخي‌ها، پلكاني به سوي شيريني‌ها بسازيم و سختي‌ها را به سختكوشي‌ها تبديل كنيم؛ اين درس اسلام و درس پيامبر عظيم الشأن اسلام است.

در اين مقطع زماني، ياد و نام مبارك پيامبر اعظم از هميشه زنده‌تر است؛ و اين يكي از تدابير حكمت و الطاف خفيه‌ي الهي است. امروز امت اسلام و ملت ما بيش از هميشه به پيغمبر اعظم خود نيازمند است؛ به هدايت او، به بشارت و انذار او، به پيام و معنويت او، و به رحمتي كه او به انسان‌ها درس داد و تعليم داد. امروز درس پيغمبر اسلام براي امتش و براي همه‌ي بشريت، درس عالم شدن، قوي شدن، درس اخلاق و كرامت، درس رحمت، درس جهاد و عزت، و درس مقاومت است. پس نام امسال به طور طبيعي، نام مبارك پيامبر اعظم است. در سايه‌ي اين نام و اين ياد، ملت ما درس‌هاي پيغمبر را بايد مرور كند و آنها را به درس‌هاي زندگي و برنامه‌هاي جاري خود تبديل كند. ملت ما به شاگردي مكتب نبوي و درس محمدي(صلي الله عليه و اله) افتخار مي‌كند. ملت ما پرچم اسلام را در ميان امت اسلامي با استقامت و استحكام برافراشته است؛ سختي‌ها را تحمل كرده است و كاميابي‌هاي حضور در اين ميدان شرف و افتخار را ديده است و به فضل الهي، كاميابي‌هاي بيشتر در راه است.

ما درس اخلاق پيغمبر، درس عزت پيامبر اعظم، درس علم‌آموزي و درس رحمت و كرامت و درس وحدتي را كه ايشان به ما داد و درس‌هاي زندگي ماست، بايد در برنامه‌ي زندگي خودمان قرار بدهيم.

امروز دولتي مصمم و خدمتگزار در وسط ميدان، با مردمي آماده به كار و سرشار از اميد، و با جواناني پرشور و با استعداد، در اين سرزمين حضور دارند و اين نويد بزرگي براي آينده‌ي كشور و ملت ماست.

از خداوند متعال خواهانيم كه روح مطهر پيامبر اعظم را از ما خشنود كند و بركات خود را به آن پيامبر رحمت و عزت و به امت او روز‌به‌روز افزون فرمايد؛ و قلب مقدس ولي عصر(ارواحنافداه) را از ما شاد كند و ما را در پيمودن اين راه دشوار موفق و مويد بدارد؛ و روح شهيدان عزيز و روح مطهر امام بزرگوار ما ار در جوار اولياء و بندگان صالحش، سرشار از نعمت خود قرار دهد.

والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته

                           يزد فردا