زمان : 22 Shahrivar 1395 - 20:33
شناسه : 128566
بازدید : 8144
برگزاری جشن خرما در مجموعه تفرجگاهی آبشار بافق برگزاری جشن خرما در مجموعه تفرجگاهی آبشار بافق

در حاشیه برگزاری نخستین جشنواره تابستانه بافق، جشنواره خرمای بافق نیز برگزار می گردد.

 سیدمصطفی فاطمی اظهار داشت: برگزاری جشنواره های مختلف و معرفی جاذبه های گردشگری نقش موثری در برند سازی بافق دارد، از این رو با تصمیمات اتخاذ شده جشنواره تابستانی بافق از بیستم الی بیست و ششم شهریور ماه همزمان با هفته بافق با برنامه های متنوعی از جمله سمپوزیوم ملی ساخت مجسمه های شنی، عکس شهروندی، بازی های بومی – محلی، جنگ شبانه، ورزش زورخانه ای و جشن خرما در مجموعه تفرجگاهی آبشار بافق برگزار می شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد افزود: احیای سنت ها و آداب و رسوم، معرفی جاذبه های طبیعی و تاریخی و برگزاری جشنواره های مختلف در راستای معرفی این شهر و جذب بیشتر مسافران و گردشگران از جمله مواردی است که با برگزاری جشنواره ها گام های موثری را در این موارد برداشته می شود.

وی خاطرنشان ساخت: اميدواريم با عملکرد ارزنده و مثبتي كه شهرستان بافق در نوروز امسال از خود به جا گذاشت بتواند در جشنواره ملی گردشگری به عنوان شهر نمونه گردشگری کشور انتخاب گردد.

این مقام مسئول تصریح کرد: باتوجه به کویری بودن شهرستان بافق و فراوانی درخت خرما و اینکه این درختان در شهرستان به عنوان یکی از قطب های صنعتی شهرستان در صنعت غذایی و صنایع دستی مطرح می باشند، جشن خرما برگزار می گردد.

گفتنی است: درختان خرما هر سال به بار می نشینند و همچنین از اجزای این درختان برای تهیه صنایع دستی گوناگونی از جمله: حصیر، پادری، جارو، کلاه، بادبزن، طناب و دیگر محصولات حصیری استفاده می شود، می توان گفت عمده صنایع دستی بافق مرهون نخل بوده و به این درخت وابسته است.