زمان : 28 Esfand 1384 - 02:25
شناسه : 1278
بازدید : 1009
حجت‌الاسلام انصاريان: مجالس ديني و مذهبي بايد كلاس درسي براي مردم باشد حجت‌الاسلام انصاريان: مجالس ديني و مذهبي بايد كلاس درسي براي مردم باشد
 حجت‌الاسلام انصاريان: مجالس ديني و مذهبي بايد كلاس درسي براي مردم باشد


حجت‌الاسلام حسين انصاريان از روحانيون بنام و سخنور كشور،روز شنبه در گردهمايي طلاب و روحانيون بسيجي‌استان يزد گفت:مجالس ديني و مذهبي روحانيون بايد كلاس درسي براي مردم باشد.

وي نياز روحانيون به مردم شناسي و جامعه شناسي را ضروري دانست و افزود:
برگزاري مجالس ديني به روش صد سال گذشته ديگر نمي‌تواندمقابل هجوم تبليغات غرب را بگيرد بلكه روحانيون بايد عالم به زمان و مردم باشند و نيازهاي فكري و روحي مردم زمان خود را درك كنند.

وي اظهار داشت: روحانيون و طلاب،ضمن آگاه بودن از ظرفيت عقل و فهم مردم، در مجالس بايد مباحثي را عنوان كنند كه متناسب با فكر و روح مردم باشد.

انصاريان با اشاره به فعاليت بيش از يكهزار سايت مربوط به فرقه بهايي گفت:مسلمانان و نسل جديد جهان در معرض سخت‌ترين هجوم سفسطه‌اي قرار دارند.

وي ازروحانيون و طلاب خواست ازمسايل و اتفاقات ساير كشورهاي جهان، آگاهي و اطلاع داشته باشند و زبان‌هاي زنده دنيا را نيز فرا گيرند.

وي گفت:بسياري از مردم كشورهاي مختلف دنيا و به خصوص مردم آمريكا تشنه فراگيري معارف الهي هستند.

انصاريان، جامعه شناسي و مردم شناسي، شناخت قرآن به زبان روز، روايت شناسي، تاريخ و ارتباط دادن مردم به وجود مبارك حضرت سيدالشهدا را از مباحثي ذكر كرد كه روحانيون و طلاب بايد در انتقال مباحث ديني به مردم از آن آشنايي كامل داشته باشند.

طلاب و روحانيون بسيجي شركت‌كننده در اين گردهمايي با امضاي توماري حمايت قاطع خود را از استفاده صلح‌آميز كشورمان از انرژي هسته‌اي اعلام كردند.

يزد فردا             ايرنا