زمان : 24 Esfand 1384 - 01:46
شناسه : 1262
بازدید : 3728
رئيس جديد سازمان حج و زيارت استان يزد معرفي شد رئيس جديد سازمان حج و زيارت استان يزد معرفي شد

 

رئيس جديد سازمان حج و زيارت استان يزد معرفي شد 

سيدمرتضي حسيني امروز صبح به عنوان رئيس جديد سازمان حج و زيارت استان يزد معرفي و از زحمات احمد محمدي رئيس سابق تشكر و قدرداني شد. 
.
رييس سازمان حج و زيارت كشور با اشاره به تعويق دو هفته‌اي اعزام زائران حج عمره گفت:اعزام آنان از هفتم فروردين ماه سال آينده‌از سر گرفته مي‌شود.

سيد احمد زرهاني روز سه‌شنبه در آيين توديع و معارفه مدير كل حج و زيارت استان يزد افزود: تعويق اعزام زائران به دليل حضور ‪ ۵۰۰‬هزار زائر حج عمره از كشورهاي عربي و آسيايي در عربستان بود.

وي گفت:تاخير دو هفته‌اي سفرهاي حج عمره، براي همه جهان اسلام بود.

زرهاني افزود:محل اسكان و پروازهاي مربوط براي انجام سفر زائران ايراني در ايام عيد، پيش بيني شده است.

او با اشاره به تشرف سالانه‪ ۱/۵‬ميليون ايراني به حج تمتع و عمره، عتبات عاليات و سوريه گفت:اينك‪ ۵۰۰‬هزار نفر در نوبت تشرف به حج تمتع هستند كه در هر سال حدود يكصد هزار نفر،توفيق تشرف پيدا مي‌كنند.

زرهاني اعلام كرد: كساني كه در سال‪ ۸۱‬و ماههاي ابتدايي سال‪ ۸۲‬ثبت نام كرده‌اند در سال‪ ۸۵‬به حج تمتع، اعزام خواهند شد.

رييس سازمان حج و زيارت كشور، تعداد زائران اعزامي به حج عمره رادر سال آينده‪ ۵۰۰‬هزار نفر اعلام كرد و افزود: براي دانش آموزان و دانشجويان به ترتيب‪ ۱۰‬هزار و‪ ۱۱‬هزار نفر سهميه، منظور شده است.

زرهاني درباره اعزام زائران به عتبات عاليات عراق هم گفت: براي اعزام زائران به اين كشور اينك با مشكلاتي روبرو هستيم كه اين امر با تعامل دو جانبه با مسوولان كشور عراق به زودي برطرف خواهد شد.

وي افزود: در هر روز به طور متوسط، حدود‪ ۷۰۰‬زائر ايراني به كشور عراق سفر مي‌كنند كه اين تعداد تا پايان سال و ايام عيد به يكهزار و‪ ۵۰۰‬نفر خواهد رسيد.

زرهاين گفت: با نظرسنجي كه در سال جاري از جامعه آماري شش هزار نفري در حج تمتع انجام شد‪ ۷۸‬درصد آنان از خدمات سازمان حج و زيارت رضايت داشتند.


احمد محمدي رئيس سابق حج و زيارت استان يزد گفت: 12هزار و 600 نفر زاير يزدي متقاضي حج عمره هستند كه تا 5 سال آينده اعزام مي‌شوند.
وي افزود: براي زيارت خانه خدا استان يزد از لحاظ آماري در رديف دوازدهم در كشور قرار دارد.
محمدي گفت: براي سفر به عتبات عاليات استان يزد در رديف ششم كشور است.
وي افزود: تا پايان فروردين سال 85 زائران يزدي همراه با 9 دستگاه اتوبوس به عتبات عاليات اعزام مي‌شوند

يزد فردا                         ايرنا -فارس