زمان : 12 Mordad 1395 - 21:19
شناسه : 126179
بازدید : 27829
قاضی حداد خواستار تلاش برای کاهش آمار بالای موجودی پرونده های شعب شورا های حل اختلاف استان یزد شد قاضی حداد خواستار تلاش برای کاهش آمار بالای موجودی پرونده های شعب شورا های حل اختلاف استان یزد شد یزدفردا"محمدرضا حداد در حاشیه بازرسی هیئت نظارت شوراهای حل اختلاف استان یزد که با هدف دیدار با کارکنان و قضات شوراهای حل اختلاف شهرستان اردکان انجام شد با اشاره به مقوله قاضی محوری در قانون جدید شوراهای حل اختلاف، اظهار داشت: این امر بر نظارت بیشتر و مستمر قضات بر عملکرد شعب دلالت دارد.

یزدفردا"محمدرضا حداد در حاشیه بازرسی  هیئت نظارت شوراهای حل اختلاف استان یزد که با هدف دیدار با کارکنان و قضات شوراهای حل اختلاف شهرستان اردکان انجام شد با اشاره به مقوله قاضی محوری در قانون جدید شوراهای حل اختلاف، اظهار داشت: این امر بر نظارت بیشتر و مستمر قضات بر عملکرد شعب دلالت دارد.

معاون رئیس کل دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف استان یزد با اشاره به آمار بالای موجودی شعب شورا های حل اختلاف، همت و تلاش بیشتر برای کاهش آمار موجودی پرونده‌های شورا را خواستار شد.

 

وی شعب صلحی را یکی از نوآوری‌های قانون جدید شوراهای حل اختلاف دانست و ابراز داشت: حسب مواد 8 و 11 قانون شوراهای حل اختلاف دادستان و رئیس حوزه قضایی شهرستان می‌توانند با ارجاع پرونده‌ها و شکواییه‌های قابل صلح و سازش به شعب شورا و تلاش این شعب در جهت تحصیل صلح و سازش در این پرونده‌ها، عملکرد خوب و قابل تحسینی را رقم زنند.

این مقام قضایی ضمن بررسی دقیق پرونده‌ها و نحوه خدمات‌رسانی قضایی به مراجعین، گفت: باید با رفع کمبود‌ها و نوافص راه را برای ارائه خدمت خوب و بی‌منت به مردم هموار کرد و با تلاش مضاعف در جهت کاهش آمار پرونده‌های موجودی شعب شورا گام برداشت.

حداد ضمن تشریح نوآوری‌های قانون جدید تصریح کرد: زمینه و شرایط خدمت به مردم در شوراها فراهم است و اعضا و کارکنان شورا باید با سعی و تلاش خود در جهت ارتقای سطح کمی و کیفی حوزه‌های تحت تصدی خود، موجبات شکوفایی و پیشرفت بیشتر شوراهای حل اختلاف شهرستان اردکان را فراهم نمایند.


شایان ذکر است در این بازدید از زحمات و خدمات علی هاتفی، رئیس شورای حل اختلاف شعبه دوم اردکان نیز با اعطای لوح تقدیر تجلیل شد.