به گزارش خبرنگار يزدفردا، دکتر محمدرضا احمدزاده مدیر کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در این نشست اظهار کرد: «ابلاغ بخشنامهای با موضوع هدایت تحصیلی داواطلبان کنکور، تعیین سقف بودجه، ارائه راهکارها و دستورالعملهای موجود در آن اهمیت پذیرش دانشجو را در سال تحصیلی جدید دو چندان کرده است به طوریکه از روابط عمومیها خواسته شده است که با رعایت موارد مندرج در بخشنامه به ارائه طرحهای بدیع و خلاقانه برای معرفی هر چه بیشتر دانشگاه بپردازند.»
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد نیز حوزه روابط عمومی در دانشگاه را حوزه سختکوش و خستگیناپذیر و چشم و گوش دانشگاه دانست و گفت:«روابط عمومیها نقش بیبدیل و غیر قابل انکاری در شناساندن دانشگاه به جامعه به ویژه دانشآموزان دارند.»
دکتر معصومه طباطبایی مشکلات تعداد کم دانشجو در استان یزد را، کاهش جمعیت، پذیرش بالای دانشجویان در دانشگاههای سراسری کشور، نبود داوطلب غیر بومی به دلیل دایر شدن رشته گرایشهای مشابه در استانهای همجوار و مهمتر از همه تعدد واحدها و مراکز آموزش عالی دانست و از روابط عمومی واحدهای دانشگاهی خواست که با ارائه روشهای جدید تبلیغات و ارائه طرحهای نو در بیشتر شناساندن دانشگاه به جامعه کوشش کنند.
مدیران روابط عمومی واحدهای دانشگاهی استان یزد نیز با اعلام آمادگی به منظور تبیین خدمات دانشگاه در زمینه کیفیت آموزش و دستاوردها و امکانات موجود آن به دانشآموزان، مشکلات موجود در واحدهای دانشگاهی را بیان کردند.
از دیگر نکات مطرح شده در دومین جلسه شورای روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، راهاندازی مبحث طوفان فکری با موضوع «راههای هدایت تحصیلی دانشآموزان و حضور آنها در دانشگاه» بود که حدود 60 طرح و ایده ثبت در دو بخش اهداف کوتاه مدت و اهداف بلند مدت طبقهبندی شد.