زمان : 10 Tir 1395 - 17:54
شناسه : 124102
بازدید : 9117
بازدید استاندار یزد از مرکز خدمات سرمایه گذاری استان  بازدید استاندار یزد از مرکز خدمات سرمایه گذاری استان استاندار یزد از ساختمان در حال مرمت مالیه قدیم یزد به عنوان مرکز خدمات سرمایه گذاری استان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد " سید محمد میر محمدی " در این بازدید که معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری نیز حضور داشت؛ در جریان روند عملیات بازسازی و مرمت این بنا قرار گرفت.

رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد با قدردانی از تلاش های صورت گرفته برای مرمت این بنای تاریخی و ارزشمند بر تسریع در انجام این فعالیت ها به منظور بهره برداری و افتتاح آن در آینده نزدیک تاکید کرد

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم در این بازدید با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای مرمت و باز سازی این بنا تصریح کرد: با افتتاح ساختمان مالیه، نمایندگان دستگاههای عضو مرکز خدمات در آن مستقر خواهند شد و از این پس خدمات سرمایه گذاری به طور متمرکز در این مرکز ارائه می شود.

" علی نمازی"  با بیان اینکه زیر ساخت های لازم برای حضور دستگاهها فراهم است، افزود: در حال حاضر  بیش از 20  دستگاه اجرایی استان عضو مرکز خدمات سرمایه گذاری استان هستند .

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد، تسریع در صدور مجوز و ارائه مشوق های سرمایه گذاری را از جمله خدمات این مرکز برشمرد و گفت: در قسمتی از این بنا، نمایشگاه دائمی معرفی ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری استان دایر خواهد شد و بخش دیگر به موزه مالیه ( اسناد مالی از سال 1300 هجری شمسی تاکنون)  اختصاص خواهد یافت.

مرمت بنای مالیه یزد از حدود یکسال قبل در دستور کار اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد قرار گرفت و با  همکاری و مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرمت و بازسازی شد.

ساختمان مالیه یزد به شماره 2608 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و مطابق با سنگ تاريخ منصوب بر درب ورودي ساخته شده در سال 1314 بنا شده است.