زمان : 17 Esfand 1384 - 18:48
شناسه : 1227
بازدید : 4051
واكنش حزب اعتدال و توسعه استان يزد به مطلب (مرد شماره دو) روزنامه خاتم يزد واكنش حزب اعتدال و توسعه استان يزد به مطلب (مرد شماره دو) روزنامه خاتم يزد


واكنش حزب اعتدال و توسعه استان يزد به مطلب (مرد شماره دو) روزنامه خاتم يزد

کاظم زاده سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با ارسال ایمل به سایت یزد فردا چنین می نویسد:

حزب اعتدال و توسعه از روزنامه خاتم به دليل انتشار مطلب مرد شماره دو ناراحت و دلگير است و اين مطلب را يكي از مصاديق بد اخلاقي مطبوعاتي مي داند.
آقاي فاخر زاد يكي از خدمتگزاران و فرزندان اين مملكت است و نبايد با استفاده از شانتاژ هاي اين چنيني به تخريب چهره افراد بپردازيم.
حزب اعتدال و توسعه استان از همه آزادگان و جوانمردان مي خواهد اعتراض خود را نسبت به اين عمل روزنامه خاتم اعلام نمايند.
ما درديدار با حجت الاسلام صدوقي سنگ مطبوعات استان را بيش از نهادهاي ديگر به سينه زديم اما اين عمل را خارج از ادب و نزاكت مطبوعاتي دانسته و از مسوولان ناشي آن روزنامه مي خواهيم كه در اسرع وقت به تصحيح مطلب مرد شماره دو خود پرداخته و از آقاي فاخرزاد عذر خواهي نمايند.
اين مطلب مي تواند در شرايط كنوني كه كشور به آرامش و اعتدال نياز دارد به احساسات مردم آسيب زده و آنان را وادار به عكس العمل نمايد و امنيت و آرامش استان را به هم بريزد.

لذا عاجزانه از طيفهاي سياسي مي خواهيم حرمتها را نگهدارند و بدانند كه در اسلام هدف وسيله را توجيه نمي كند.

مطلب روزنامه خاتم يزد


گزارشي از تازه‌ترين تغيرات سياسي در كابينه استاندار يزد

مرد شماره دو 




گروه سياسي- اندك زماني پس از آنكه ، ابوالقاسم عاصي استاندار يزد با اشاراتي به ويژگي‌هاي دولت نهم، خواسته بود اطرافيان به مشخصات ذاتي دولت كريمه بيش از پيش توجه كنند،گروهي از نزديكترين دوستان استاندار، بدون حضور او كه براي مراسم معارفه نماينده سازمان ملي جوانان در يزد ( عادل عابدي نژاد) گرد هم آمده بودند ، بر خلاف يكي از مشخصات مهم و مورد ادعاي دولت جديد يعني ساده‌زيستي و پرهيز از تشريفاتي ، روانه يكي از بهترين و تشريفاتي‌ترين رستورانهاي شهر ( رستوران زيتون) شدند و همراه با معاونان سازمان ملي جوانان، نخستين روز همراهي جوانان با مدير جديد حوزه خويش را نيك و البته خوشمزه رقم زدند. اما آنچه در اين ميان و بويژه مراسم معارفه عابدي‌نژاد و توديع فاطمه عباسقلي‌زاده چشمگير تر مي‌نمود ، حضور عليرضا فاخر زاد ، دبير جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در كنار خورشيد نام، معاون فعلي سياسي امنيتي استاندار يزد بود . بويژه خبرهاي اين روزهاي عالم سياست ، حكايت از قطعي شدن حضور فاخر زاد در كسوت معاون سياسي امنيتي استاندار و رفتن خورشيد نام به شركت آب و فاضلاب مي‌نمايد.‏
يادآوري
بسياري از كساني كه براي پذيرش پست در كابينه دولت در يزد قصدي داشتند يا دعوت شده بودند ، در نخستين گام راهي جلسه‌اي مي‌شدند كه هدايتش بر عهده دو مشاور ارشد و امين استاندار بود . حجت الاسلام ابوئي(كه در مراسم معارفه نماينده سازمان ملي جوانان شركت داشت) و عليرضا فاخر زاد . و البته همه اين مديران و بسياري ديگر از كساني كه اهل سياست بوده‌اند ، تائيد مي‌كنند در اين ميانه نقش عليرضا فاخر زاد ممتاز‌تر و محسوس‌تر مي‌نمود . مردي خوش مشرب ، برنامه‌ريز و مرموز و در تعبيري بهتر و يزدي‌تر، تودار.
سابقه همكاري
سابقه همكاري اين عضو برجسته جامعه فارغ‌التحصيلان دانشگاه امام صادق با استاندار فعلي يزد البته بيش از اينهاست . در هنگامي كه ابوالقاسم عاصي ،كانديداي اصول‌گرايان براي حضور در مجلس هفتم بود، بسياري به ياد دارند كه فاخرزاد با كمك چهره‌هايي چون ابوالقاسمي نفر اول ستاد عاصي بود. پس از ناكامي عاصي هم فاخر زاد در كنار او ماند . چه بسا اين همراهي در دانشگاه آزاد در حال تكرار بود . عاصي معاون دانشجويي دانشگاه آزاد در يزد بود، فاخرزاد مدير دانشجويي شد. بعد عاصي به معاونت آموزشي رفت ، فاخرزاد جاي او نشست و البته عابدي نژاد جاي فاخرزاد نشست . در طول دوران رقابتهاي انتخاباتي احمدي‌نژاد نيز اين سه در ستاد انتخاباتي يزد او فعال بودند . عاصي رئيس ستاد بود . فاخرزاد معاون وي و عابدي‌نژاد مسئول شهرستانهاي ستاد . پس از پيروزي احمدي‌نژاد نيز به گمان بسياري ، طرح ، پيگيري و به سرانجام رساندن انتخاب عاصي به عنوان استاندار يزد، مرهون تلاشهاي فراوان فاخرزاد بود. اندكي زماني پس از انتخاب عاصي ، همگان در انتظار معرفي فاخرزاد به عنوان معاون سياسي - امنيتي بودند. اين اتفاق رخ داد ولي گويا گره‌اي در كار افتاده بود .
گره نگشوده
براي بسياري از فارغ‌التحصيلان بويژه يزدي‌ تبارهاي دانشگاه امام صادقي گروه عرفان ، واژه اي آشنا بود. گروهي با هدايت افرادي چون قاليباف ( كه يزدي بود) و ربيعي ( كه خوزستاني بود) به جذب دانشجويان مشغول بودند و مهمترين برنامه و هدفشان ، نزديكي هر چه بيشتر به امام زمان (عج) اعلام شده بود. در آن زمان گروهي اين حركت را يك جوشش اعتقادي و انقلابي مي‌دانستند و گروهي ديگر يك حركت انحرافي . فاخرزاد نيز چون برخي يزدي‌هاي ديگر عضو اين گروه شد . اندك اندك وضع خطرناك‌تر شد . برخي افراد گروه تحت تاثير آموزه‌هاي اعتقادي و به دليل نارضايتي وضعيت جامعه (در زمان رياست جمهوري هاشمي رفسنجاني) قصد انجام كارهايي متفاوت كردند . سرانجام اين فرآيند بمب‌گذاري در ميدان فردوسي و شليك به سمت سفارت انگليس انجاميد . وزارت اطلاعات وارد عمل شد و غائله با دستگيري ده‌ها تن از اعضاي گروه پايان يافت. فيلمي از نادمين هم تهيه و در برخي مراكز پخش شد . بعدها با توجه به پيشينه تحصيلي ، سابقه اعتقادي و با دخالت مقامات عالي نظام اين پرونده بسته شد . از گروه عرفان ، برخي بر اعتقادات خود پا بر جا ماندند و برخي چون عليرضا فاخرزاد، راه ديگري در پيش گرفتن . ممارست و تمرين در دنياي علم و اكنون دنياي سياست براي برپايي هر چه بيشتر دولت كريمه يا همان حكومت اسلامي. ايده‌اي كه اكنون و با وجود دولت احمدي‌نژاد امكان بيشتري براي تحقق شدن يافته است.‏
برنده بازي
عليرضا فاخرزاد ، عضو جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي نيز هست . گروهي جوان‌تر و تازه‌نفس در عالم اصول گرايان كه نه پشتوانه اقتصادي جمعيت موتلفه اسلامي را به همراه دارد و نه اعتبار جامعه روحانيت مبارز و يا حتي جامعه اسلامي مهندسين . ولي به نظر مي‌رسد با ممارست ، برنامه‌ريزي و حركت گام به گام چهره‌هايي چون فاخر زاد اكنون در يزد آنان در يزد، برنده بازي شده‌اند. و اين، يعني بردن گوي سبقت از رفقا ، يك روي سكه است. مرحله تازه اي اما پس از استقرار اين تيم جديد رخ خواهد داد؛ حذف رقباي ديروز و امروز . شرح اين مرحله البته مجالي مفصل و جداگانه مي‌طلبد .

يزد فردا