زمان : 26 Bahman 1394 - 23:22
شناسه : 118812
بازدید : 12244
اخاذی اینترنتی و مشكلات جدید كاربران فضای مجازی اخاذی اینترنتی و مشكلات جدید كاربران فضای مجازی

یزدفردا "سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیسی"پلیس فتا"جانشین پلیس فتا كرمان گفت:امروزه فضای مجازی در كنار همه فرصت هایی كه به ارمغان آورده ، آسیب ها و تهدیدهایی نیز برای كاربران فضای مجازی به همراه داشته است. كه این آسیب ها و تهدیدات به عنوان پدیده ای نوظهور در كنار سایر آسیب های اجتماعی، دغدغه هایی نیز برای افراد جامعه و خانواده ها به وجود آورده است.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"سرهنگ " محمدرضا رضایی" گفت:بدست آوردن تصاویر شخصی و اطلاعات افراد توسط كلاهبرداران و مجرمان سایبری، عامل و انگیزه اصلی اخاذی و باج خواهی از شهروندان می باشد.

وی افزود:از ویژگیهای فضای مجازی جعل هویت و یا پنهان ماندن هویت است پس به راحتی فریب ظاهر دروغین مجرمین سایبری را نخوریم و به آسانی به آنها اعتماد نكنیم.

سرهنگ رضایی بیان كرد:امروزه فضای مجازی در كنار همه فرصت هایی كه به ارمغان آورده ، آسیب ها و تهدیدهایی نیز برای كاربران فضای مجازی به همراه داشته است. كه این آسیب ها و تهدیدات به عنوان پدیده ای نوظهور در كنار سایر آسیب های اجتماعی، دغدغه هایی نیز برای افراد جامعه و خانواده ها به وجود آورده است.

رضایی هشدار داد:ارتباط با افراد غریبه در فضای مجازی می تواند عواقب جبران ناپذیری را برای كاربران به ارمغان داشته باشد لذا به شهروندان عزیز توصیه می شود همان رفتاری كه در فضای حقیقی انجام می دهند و همان محدودیت هایی كه برای خود در نظر می گیرند، در فضای مجازی نیز انجام دهند.

وی ضمن اشاره به اینكه بالابردن دانش و آگاهی كاربران و افزایش سواد اینترنتی می تواند عامل مهمی در ناكام گذاشتن تبهكاران سایبری باشد به شهروندان توصیه كرد:دانش اینترنتی خودتان را افزایش دهید و با بالابردن سطح نظارت خود بر فرزندان مانع تحقق اهداف و افكار شوم مجرمین سایبری شوید.