افتخاری دیگر برای یزدی ها
شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ، رتبه نخست ارزیابی عملکرد سال 93 وزارت نیرو را کسب کرد
شركت توزيع نيروي برق استان يزد از ميان شركت هاي توزيع برق سراسركشور ، رتبه نخست ارزيابي عملكرد سال 93 را از آن خود كرد.
یزد فردا" اين ارزيابي بر اساس شاخصهاي عمومی ارزيابي عملكرد شرکتهای توزیع نیروی برق كشور توسط وزارت نيرو صورت گرفت و در آن پنج بعد اساسي و سيزده محور شامل رضایت ذینفعان بیرونی ، سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم، تامین محصول استاندارد، مديريت مالي، بنگاهداري اقتصادي ، بهبود بهره برداري، مديريت مصرف ، توسعه در بخش های زیرساخت، مدیریت ، منابع انسانی ، دانش و فناوری و اهتمام بر پیاده سازی دولت الکترونیک و تامين ايمني، بهداشت و محیط زیست مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفت.
به گزارش واحد دریافت پایگاه خبری یزدفردا " مهندس محمدرضا صحتي ، مديرعامل اين شركت در سخناني با ابراز خرسندي از كسب مقام نخست در اين ارزيابي اظهار داشت : پيشتاز بودن در خدمات الكترونيك ، كاهش مراجعات مردمي و امكان دسترسي راحت وسريع خدمات ، از شاخص هاي مهم اين شركت در زمينه دولت الكترونيك است.
وي به فرآيندمحور بودن كارها و سيستمي شدن فعاليت هاي در سازمان اشاره داشت و افزود: استفاده از سيستمهاي مكانيزه جامع مالي ، مشتركين و بهره برداري ، سامانه متمركز اطلاع رساني و پرداخت الكترونيك قبوض كارآيي و سرعت را ارتقاء داده و منجر به تامين رضايت مشتركين شده است .
مهندس صحتي به واگذاري خدمات شركت به بيش از 80 دفتر خدمات پيشخوان دولت در سطح استان اشاره داشت و خاطرنشان كرد: استقرار زیر ساختهای پرداخت غير حضوري قبوض ، موجب شد تا در حال حاضر گرایش حداکثری تمایل مشتركين استان يزد به سمت پرداخت غیرحضوری را شاهد باشیم.
اين مقام مسئول به پاسخگويي مكانيزه به شكايات و درخواستها و كاهش سرانه و زمان پاسخگويي اذعان داشت و يادآور شد: مكانيزه شدن فرآيندها ،زمان و نحوه پاسخگويي را بسيار ارتقاء داده و دريافت و پيگيري درخواستها و شكايات از طريق نرم افزار به صورت كاملا الكترونيكي و از طريق پيامك به مشتركين ارسال مي شود.
مهندس صحتي با بيان اينكه سيستم مديريت ارتباط با مشتريان ، براي نخستين بار در مجموعه وزارت نيرو توسط اين شركت پياده سازي شده است متذكر شد: در سيستم مدیریت ارتباط با مشتری يا همان CRM ، علاوه بر بررسی و تجزیه و تحلیل نيازهاي مشتركين ، ايده ها وديدگاههاي آنان در برنامه ريزي هاي سازمان لحاظ خواهد شد.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان يزد در بخش ديگري از سخنانش ، فعاليت هاي حوزه مديريت مصرف را تشريح كرد و در اين باره گفت : جلب مشاركت مشتركين صنعتي و كشاورزي در برنامه هاي مديريت پيك بار ، برگزاري همايش تجليل از بانوان برگزيده استان در سال های متوالي و برپايي سمينارها متعدد براي مديران انرژي صنايع، مدارس ،معلمان از جمله اين فعاليت ها است.
وي به فعاليت هاي انجام شده در حوزه كاهش تلفات شبكه اشاره داشت و خاطرنشان كرد: بهره گيري از ترانسهاي كوچك ، كاهش طول فيدرهاي فشار ضعيف ، تعديل بار فيدرهاي فشار ضعيف و پستهاي توزيع ، شناسايي و رفع اتصالات سست ، بررسي و اصلاح سيستم زمين در كاهش تلفات موثر واقع شده است.
مهندس صحتي تبديل شبكه هاي هوايي مسي به كابل خودنگهدار براي كاهش سرقت شبكه و تلفات را از شاخص هاي حوزه بهره برداري برشمرد.
وي مكانيزه كردن و اتوماسيون اطلاعات شبكه هاي توزيع با هدف دسترسي سريع به محل عيب ، مديريت وضعيت شبكه ها، كاهش نرخ خاموشي و درنتيجه افزايش رضايت مردمي را از ديگر اقدامات حوزه بهره برداري و نگهداري از شبكه ها برشمرد.
مهندس صحتي تاكيد كرد: ارتقاء سرويس شبكه به روش خط گرم براي رسيدن به ميزان خاموشي ناچيز و و افزايش پايداري شبكه از برنامه هاي اصلي سازمان به شمار مي رود.
شایان ذکر است در پانزدهمین همایش مدیران ارشد صنعت آب و برق که ظهر روز سه شنبه پانزدهم دیماه در محل پژوهشگاه نیرو (( تهران )) برگزار شد مهندس حمید چیت چیان وزیر نیرو ، معاونین وزارت نیرو ، مدیران ستادی و مدیران عامل شرکتهای زیر مجموعه وزارت نیرو حضور داشتند .
گفتنی است در آئین تقدیر از برگزیدگان این همایش ، مهندس حمید چیت چیان وزیر نیرو با اعطاء تندیس و لوح تقدیر به مهندس محمدرضا صحتی ، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد از عملکرد این شرکت در دستیابی به اهداف سالیانه قدردانی کرد .