زمان : 30 Azar 1394 - 18:18
شناسه : 115893
بازدید : 6691
دامپزشکی یزد از حمل و نقل غیر مجاز دام و فراورده های خام دامی جلوگیری به عمل می آورد. به منظور پیشگیری از انتقال و شیوع بیماری های مشترک و دامی: دامپزشکی یزد از حمل و نقل غیر مجاز دام و فراورده های خام دامی جلوگیری به عمل می آورد.

یزدفردا "مسئول واحد قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان یزد اظهار داشت: از آنجا که حمل غیر مجاز دام و فراورده های خام دامی و عدم رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه ای می تواند منجر به انتقال و شیوع انواع بیماری های مشترک و دامی شود، به همین دلیل دامپزشکی از طریق تأسیس پست های قرنطینه ای از حمل و نقل غیر مجاز دام جلوگیری به عمل می آورد.

به گزارش پایگاه خبری یزدفردا "دکتر نرگس حسینی حمل و نقل دام به صورت مجاز را مستلزم طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم دانست و گفت: متقاضیان و متصدیان حمل دام و فراورده های خام دامی می بایست پس از تسلیم درخواست به واحد قرنطینه ادارات دامپزشکی و طی مراحل لازم، مجوز قانونی حمل دام و طیور را دریافت نموده و با خودروهای ویژه حمل دام و طیور اقدام به جابجایی محموله ی موردنظر خود نمایند. همچنین این افراد می توانند از طریق ارسال کد رهگیری مجوز حمل که به ایشان داده می شود از طریق سامانه پیامک 30008903 از وضعیت مجوز مورد نظرشان مطلع گردند.

وی در پایان اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 5315 مجوز حمل دام و فراورده های خام دامی صادر شده و از حمل تعداد 43 محموله ی فاقد مجوز ممانعت به عمل آمده است.