زمان : 09 Azar 1394 - 09:05
شناسه : 114906
بازدید : 19048
نماد ورزش و حیات وحش  استان یزد "هوبره "تعیین شد نماد ورزش و حیات وحش استان یزد "هوبره "تعیین شد در حاشیه ی بازی های سوپر لیگ والیبال بین تیم های آرمان و ثامن الحجج و با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان از هوبره " به عنوان نماد ورزش استان یزد رونمایی شد. "

یزدفردا" با حضور عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی ، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان از هوبره به عنوان نماد ورزش و حیات وحش استان یزد رونمایی شد .

به گزارش واحد دریافت یزدفردا" این آیین در حاشیه ی بازی های سوپر لیگ والیبال بین تیم های آرمان و ثامن الحجج، در شهر اردکان برگزار شد .

در آیین رونمایی از پرنده هوبره ، علاوه بر دکتر احمدی معاون فرهنگی ، پژوهش و آموزش، ناظمی رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و دکتر شجیع، دبیر شورای راهبردی و سرپرست دفتر محیط زیست وتوسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان، امیرحسینی دبیر جشنواره فیلمهای ورزشی، قاسمی معاون اداره کل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان ، شریعتی مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد، معاون فرماندار و شهردار شهرستان اردکان و جمعی دیگر از مسئولین استان و شهرستان حضور داشتند.

هوبره از پرندگان زیبا و با شکوه کویری است که به بهترین وجه با محیط بیابان سازگار شده است .

این پرنده با شکوه در دشتها ، تپه ها ،ماهورها ، ریگزارها و بیابان و نواحی کویری که دارای تراکم گیاهی و درختی انبوهی نیستند، زندگی می کند جمعیت اینگونه زیبا در بیابان های باز ایران به دلیل عوامل متعددی از قبیل تخریب زیست گاه ها و شکار بی رویه و به خصوص قاچاق آن به کشورهای عربی بسیار کم شده است و در حال حاضر هوبره به خاطر کم شدن جمعیت آن در لیست پرندگان حمایت شده ایران قرار دارد .

بیشترین زیستگاه های مطلوب هوبره کشور در استان یزد قرار دارد .