زمان : 24 Aban 1394 - 14:33
شناسه : 114311
بازدید : 13126
بازدید اعضای کمیسيون نظارت شوراي شهر يزد ازمسیرهای ویژه دوچرخه و پارک آموزش ترافیک+تصاویر بازدید اعضای کمیسيون نظارت شوراي شهر يزد ازمسیرهای ویژه دوچرخه و پارک آموزش ترافیک+تصاویر

یزدفردا:اعضای کمیسون نظارت شورای اسلامی شهر یزد به همراه مهندس محمدرضا شفیعی معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری ، از مسیرهای مناسب‎سازی معابر برای دوچرخه‎سواری در سطح شهر بازدید کردند.

به گزرش واحد دریافت خبر یزدفردا:ملیحه امینی اصيل رئیس کمیسيون نظارت شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه دوچرخه سواری یک ورزشی است که برای رفع مشکل کم تحرکی شهرنشینان بسیار مفید می باشد، گفت: فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه در رفع آلودگی هوای شهر نیز موثر است وگسترش فرهنگ دوچرخه سواري در ميان شهروندان نه تنها افزايش نشاط و سلامت شخصي آنها را به همراه دارد، بلکه از آلودگي هوا و ترافيك کاسته مي شود.

محمدرضا شفیعی حمل ونقل وترافیک شهرداری در این زمینه افزود: در حال حاضر، در شهر یزد یک ايستگاه ثابت دوچرخه وجود دارد كه شهروندان مي توانند با مراجعه به اين ايستگاه دوچرخه به امانت بگيرندو در مسیرهای ویژه عبور دوچرخه تردد کنند و دوباره به همان ايستگاه تحويل دهند.

وي با تاکید بر اینکه ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه در شهر با جدیت تمام دنبال می شود، افزود: انشاا... تلاش خواهد شد تا موانع موجود در مسیرهای ویژه دوچرخه در سطح شهر رفع شود و تا کنون هم رفع موانع مسیرهای ویژه دوچرخه در یزد پیشرفت فیزیکی خوبی را داشته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد با اشاره به بازگشایی پارک ترافیک شهرداری در سال تحصیلی جدید، افزود: فعالیت این پارک آموزشی، فرصت آموزش ترافیک به صورت روزانه به 100 تا 150 دانش‌آموز یزدی را فراهم کرده است.

محمدرضا شفیعی افزود: پارک آموزش ترافیک با هدف آموزش اصول و قوانین صحیح راهنمایی و رانندگی و علائم راهنمایی و رانندگی و آموزش رفتار و آداب صحیح تردد در شهر به کودکان با امید به این که آمار تلفات سوانح رانندگی و تصادفات در بین کودکان و در نهایت در جامعه کاهش یابد، ایجاد شده است.

در ادامه اعضای کمیسيون نظارت شورای اسلامی شهر یزد از پارک آموزش ترافیک، واقع در جنب پارک شهدا بازدید کردند.

پارک آموزش ترافیک شهرداری در مساحت چهار هکتار در راستای فرهنگ سازی ترافیکی بر اساس اعتقاد به آموزش دوران کودکی بنا شده و دارای امکاناتی همچون، چهارراه چراغدار، سه راه، زیرگذر، پل هوایی عابرپیاده،خط کشی ها، تابلوها، علائم ترافیکی و غیره می باشد.