زمان : 20 Mehr 1394 - 19:36
شناسه : 112084
بازدید : 7458
برگزاری دوره تخصصی امداد و نجات جاده ای در اردکان برگزاری دوره تخصصی امداد و نجات جاده ای در اردکان

رییس جمعیت هلال‌ احمر شهرستان اردکان از برگزاري دوره تخصصی امداد و نجات جاده‌ای در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد / جواد کمال آبادی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اردکان با اشاره به استقبال امدادگران از این دوره، افزود: دوره تخصصی امداد و نجات جاده‌ای در محل ساختمان جمعیت هلال‌احمر اردکان، با هدف ارتقاي آگاهی نجاتگران و امدادگران داوطلب فعال و همکار در پایگاه‌های امداد و نجات، برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اردکان پیش‌نیاز گذراندن این دوره تخصصی را شرکت كردن در دوره‌های مقدماتی به مدت 240 ساعت بیان کرد و افزود: این دوره در شهرستان اردکان به مدت شش روز در قالب 48 ساعت با شرکت 27 نفر از امدادگران واجد شرایط داوطلب و عضو جمعیت هلال احمر شهرستان برگزار شد.

وی با بیان این که در دوره تخصصی امداد و نجات جاده، آموزش‌های تخصصی امداد و کمک‌های اولیه ارائه شده است  کار با تجهیزات نجات در سوانح، ایمنی و ارزیابی و مدیریت صحنه در سانحه، شرح وظایف نجاتگران در جاده و دستیابی و رها سازی مصدومین، از جمله آموزش‌های این دوره را عنوان کرد.

کمال آبادی اظهار كرد: اصول جستجو و نجات در سوانح جاده‌ای، ترابری نجات در جاده و انواع روش‌های حمل مصدوم از دیگر آموزش‌های این دوره بود.

ريیس جمعیت هلال‌احمر اردکان در پايان نيز تصریح کرد: امدادگران پس از موفقیت در آزمون پایانی این دوره، گواهینامه تخصصی دریافت خواهند کرد.