زمان : 07 Khordad 1387 - 16:07
شناسه : 10980
بازدید : 3373
پيام استاندار يزد به مناسبت گراميداشت يوم ا... سوم خرداد، سالروز آزادسازي خرمشهر پيام استاندار يزد به مناسبت گراميداشت يوم ا... سوم خرداد، سالروز آزادسازي خرمشهر

پيام استاندار يزد به مناسبت گراميداشت يوم ا... سوم خرداد، سالروز آزادسازي خرمشهر

یزدفردا:استاندار يزد به مناسبت فرا رسيدن يوم‌ا... سوم خرداد، سالروز آزادسازي خرمشهر پيامي صادر كرد. 

محمدرضا فلاح‌زاده در اين پيام آورده است: در روزشمار تاريخ هر سرزميني، اتفاقات جاودان و ماندگاري است كه ملت ها به آن مباهات كرده و مي بالند. تاريخ ايران اسلامي نيز، سرشار از رخدادهايي است كه صحنه سلحشوري و استقامت مردان و زنان اين مرز و بوم مي باشد، در ميان همه اين رخدادها، فتح خرمشهر چيز ديگريست چرا كه به فرموده امام خميني(ره) «خرمشهر را خدا آزاد كرد‌.» سوم خردادماه سال 61 ، يوم اللهي بود از جنس ايثار و شهادت، ميداني بود براي عرضه مردانگي و رشادت مرداني كه روزگار كمتر به خود ديده بود.

پيام فتح خرمشهر، پيام مقاومت، خودباوري و تكيه بر هويت مردماني بود كه همه چيزشان خدا بود و بس. براي ملتي كه آزادگي را برگزيده بود، پيروزي بر دشمن قسم خورده، تنها در سايه ايستادگي و ايثار حاصل مي شد.

نبرد خرمشهر، نبردي بود كه مردانش آسمان و زمين را به هم پيوند زدند تا ثابت شود اين ملت با خدامحوري و خوداتكايي و در پرتو هدايت هاي مقام عظماي ولايت مي تواند فتح الفتوح جاودانه اي را در كشور بيآفرينند.

آزادسازي خرمشهر، عرصه سلحشوري و فداكاري مرداني بود كه جان بر كف نهادند و عاشقانه، شهادت را برگزيدند و به مصداق «عند ربهم يرزقون» جاوداني هميشگي خود را تضمين كردند. فتح خرمشهر بار ديگر ياد و خاطره شهيد محمد جهان آرا و همرزمان دليرش را در جبهه هاي مقاومت در ياد ها زنده مي كند و عطر عزيزشان را به عنوان سمبل و نماد ايستادگي و رادمردي در ميهن اسلامي پراكنده مي نمايد.

فتح خرمشهر، عرصه نوآوري و شكوفايي در كارنامه عمليات رزمندگاني بود كه توكل بر خدا و تكيه بر خلاقيت و هويت ملي مذهبي را سرلوحه جهادشان قرار دادند و به حق درخشان ترين پيروزي را به ثبت رسانيدند كه در طول چند قرن اخير نمي توان مشابه آن را يافت.

اينجانب با تبريك فرا رسيدن سالروز آزادسازي خرمشهر، شهر خون و حماسه، به ملت عزيز ايران، ياد و خاطره همه شهيدان هشت سال دفاع مقدس را گرامي داشته و به مقام شامخ آنها اداي احترام مي كنم.

موفقيت همگان را در پيمودن راه شهدا، با بهره گيري از استراتژي بلند بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران، امام راحل(ره) و در پرتو منويات مقام معظم رهبري از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

یزدفردا