زمان : 26 Bahman 1384 - 09:44
شناسه : 1086
بازدید : 918
در گيري دراويش و نيروي انتظامي در قم در گيري دراويش و نيروي انتظامي در قم

در گيري دراويش و نيروي انتظامي در قم

دراويش مسلح در قم گاز اشك آور شليك كردند!

طي يك درگيري از ساعت 3 بعدازظهر ديروز عده اي به عنوان صوفي و درويش به منظور تصاحب يك ساختمان وقفي در قم با مأموران نيروي انتظامي به زد و خورد پرداختند.

اين عده كه بسياري از آنها از شهرهاي مرزي به قم آمده بودند از دو روز پيش در اطراف يك ساختمان در هسته مركزي شهر تجمع كردند و بخشي از پياده رو خيابان آيت الله نجفي را به اشغال خود درآوردند.

پيش از اين مراجع عظام تقليد خواستار برچيده شدن بساط صوفي گري در قم شده بودند كه مسئولان امنيتي شهر به سردسته اين فرقه در اين زمينه تذكراتي داده بودند اما آنان در پاسخ، اقدام به ياركشي از شهرهاي مختلف كشور كردند و اخطار نيروي انتظامي مبني بر تخليه اين ساختمان وقفي و بامهاي اطراف آن كارساز نشد و در نتيجه ساعت 3 بعدازظهر ديروز آنان درگيري خود را با نيروي انتظامي آغاز كردند و اقدام به آتش زدن لاستيك، سنگ پراني و تخريب بعضي از اماكن اطراف كردند.

به دنبال اين حركت هزاران نفر از جوانان غيرتمند قمي با تجمع در اطراف اين محل از نيروي انتظامي خواستند با اقتدار در مقابل آشوبگران ايستادگي كنند اما آشوبگران مزبور در مقابل اين شعارها اقدام به پرت كردن سنگ، پاره آجر و چوب كردند. برخي از اين افراد كه مسلح بودند اقدام به شليك گاز اشك آور و استفاده از برخي از ادوات نظامي كردند.

                          كيهان                       يزدفردا