به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شرق: در شبکه قبلی ارتباطات این اداره کل با توجه به اينکه کليه کانالهاي ارتباطي از ايستگاه طبس تعريف و پس از عبور از ايستگاه نمکزار در کال زرد توزيع مي شد، لذا با خاموش شدن کارير يا خرابي کارتهاي STM16 در ايستگاه نمکزار و يا کال زرد ، کليه سرويس هاي ارتباطي و علائمی از جلمه (خطوط تلفن ، کانالهاي راديويي ، کانالهاي CTC ، کانالهاي ديتا سوييچ ، خطوط NTC ، کانالهاي BTS مخابرات ) از سرويس خارج ميگردید.
پس از بروز این مشکل طرحی در پنج مرحله توسط ناصر قاسمی ، علی هادیان مقدم و سید رسول حقانی از پرسنل اداره ارتباط و علائم راه آهن شرق پیشنهاد و پس از بررسی و تایید اداره کل ارتباط و علائم راه آهن جمهوری اسلامی ایران اجرا شد که پس از اجرای این پروژه تمامی معایب سیستم برطرف شده و همچنین امنيت کليه سرويس هاي ارتباطي بالا رفته و تعداد قطعات يدکي مورد استفاده در شبکه جدید به ارزش 800 میلیون ریال کاهش یافت که با توجه به تحریم ها از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.