زمان : 22 Tir 1394 - 16:22
شناسه : 107430
بازدید : 3080
استان يزد پايلوت مديريت آسيبهاي اجتماعي در كشور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداريزد پيشنهاد كرد: استان يزد پايلوت مديريت آسيبهاي اجتماعي در كشور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: ما مي توانيم در بحث مديريت خوب آسيبهاي اجتماعي در سطح كشور پايلوت و الگويي شايسته براي ساير استانها باشيم .

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزدصبح دوشنبه 22 تير ماه جلسه شوراي اداري سازمان بهزيستي استان يزد با حضور رييس سازمان بهزيستي و معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي ، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد و مقامات استاني برگزار شد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در اين جلسه ضمن قدرداني از نگاه ويژه سازمان بهزيستي به استان يزد اظهار داشت: خوشبختانه با تعامل بسيار خوبي كه بين دستگاه هاي عضو شوراي رفاه استان ، سازمان بهزيستي استان و مسئولين ارشد استان وجود دارد اقدامات ارزشمندي براي جامعه هدف اين سازمان صورت گرفته است.
" محمد علي طالبي " افزود: اقدام شايسته ديگر، مشاركت دادن بخش غير دولتي و سازمانهاي مردم نهاد در ارائه بسياري از خدمات است كه اين نگاه مي تواند الگويي براي ساير دستگاه هاي استان باشد.
وي ادامه داد: اگر چه استان يزد در نگاه اول يك استان برخوردار و توسعه يافته به نظر مي رسد اما در كنار اين توسعه يافتگي با يكسري از مشكلات و آسيب ها مواجه هستيم كه اتفاقاً مخصوص همين استانها است.
طالبي عنوان كرد: در درجه اول بحث مهاجرت به استان يزد را داريم كه دومين استان مهاجر پذير كشور هستيم و عمده مهاجرين وارد شده به استان از اقشار ضعيف جامعه هستند كه نيازمند حمايت مالي  مي باشند و برخي از اين افراد منشا بعضي از آسيبهايي هستند كه امروز در جامعه ما در حال گسترش است.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار گفت : نكته ديگر اين است كه استان يزد داراي جامعه سنتي در حال گذار بوده و برخي از آسيبهاي اجتماعي محصول همين دوران گذار است.
وي ادامه داد: استان يزد در سال هاي گذشته دومين استان به لحاظ آمار رشد طلاق در كشور بوده و اين براي مسئولين استان تبديل به يك دغدغه شده بود كه در حال حاضر تا حدودي اين رشد محدود شده است.
طالبي يادآور شد: اگر چه استان يزد در بحث طلاق جز استان هاي آخر كشور است اما چون رشد طلاق در استان از متوسط كشوري بالاتر مي باشد اين آسيب اجتماعي براي ما نگران كننده است.
معاون سياسي، امنيت و اجتماعي استاندار يزد بالابودن آمار تصادفات درون شهري و برون شهري در استان را از ديگر آسيب اي اجتماعي استان يزد عنوان كرد و اظهار داشت: متاسفانه بعضي از آسيبهاي ناشي از اين معضل نيز بر دوش سازمان بهزيستي استان نهاده شده اما با همت كاركنان اين سازمان شرايطي براي مديريت خوب اين آسيبهاي اجتماعي در استان فراهم شده است.