زمان : 31 Tir 1394 - 01:28
شناسه : 107410
بازدید : 6967
خبر آرشیوی:سکوت نعمت زاده درباره واگذاری سنگ آهن مرکزی خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ خبر آرشیوی:سکوت نعمت زاده درباره واگذاری سنگ آهن مرکزی

خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳

سکوت نعمت زاده درباره واگذاری سنگ آهن مرکزی

 

گروه معادن >سنگ آهن - "جلسه دارم؛ باید زود بروم" این پاسخ وزیر صنعت، معدن و تجارت به سوالي درباره آخرین وضعیت واگذاری سهام شرکت سنگ آهن مرکزی و اعتراضات صورت گرفته به آن بود.

 

به گزارش ماين نيوز، در حالی چند روز پیش 28.5 درصد از سهام شرکت سنگ آهن مرکزی در فرابورس عرضه شده و فولاد خوزستان آن‌را خریداری کرد که هنوز هم اعتراضات نسبت به این واگذاری ادامه داشته و این اعتراضات حتی به نارضایتی کارگران نیز منجر شده است.

کارگران شرکت بافق اعتقاد دارند که با واگذاری سهام این شرکت مالک جدید دست به تعدیل نیرو خواهد زد و آینده سنگ آهن مرکزی نیز تیره و تار خواهد شد. در همین زمینه شورای شهر، امام جمعه و مقامات استان یزد نیز بارها و بارها در اظهارات خود بر مخالفتشان با واگذاری سهام سنگ آهن مرکزی تاکید کرده‌اند.

در همین حال معاون اول رئیس جمهوری طی دستوری تاکید کرده بود که در واگذاری سهام سنگ آهن مرکزی با نظرات مقامات استانی هماهنگی شود. دستوری که با توجه به ادامه اعتراضات به نظر می‌رسد اجرایی نشده است.

این در حالی است که چندی پیش پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی سازی نیز اعتراضات صورت گرفته به واگذاری سهام سنگ آهن مرکزی را جوسازی توصیف و تاکید کرد که کار واگذاری سهام این شرکت تمام شده است.

در تازه‌ترین اظهارنظر نیز سخنگوی شورای اسلامی ‌شهر بافق گفت که عرضه 28.5 درصد از سهام سنگ آهن مرکزی بافق در فرابورس با مخالفت‌های شدید مردم و مسئولان شهر بافق همراه شده؛ به طوری که با تشکیل جلسه‌ای با حضور مسئولان شهرستان و شورای تامین و اعضای شورای اسلامی ‌شهر در دفتر امام جمعه به این مهم پرداخته شد.

محمد عباسی تاکید کرد که خواسته مشترک مردم و مسئولان شهرستان بافق در این جلسه، ایجاد حداقل شش مرکز جوار معدنی تا حداکثر پایان سال 1395 در شهرستان بافق است.

وی، همچنین انتخاب دو نفر از افراد بومی ‌به عنوان اعضای هیات مدیره شرکت سنگ آهن علاوه بر مدیرعامل بومی و استمرار کلیه پرداخت‌ها را از دیگر خواسته‌ها ذکر کرد.

سخنگوی شورای ‌شهر بافق از دیگر شروط را تضمین امنیت شغلی و ارتقای سطح استخدامی ‌کارکنان، کارگران و پرسنل شاغل به طوری که اشتغال فعلی، حفظ و اشتغال جدید نیز به دنبال داشته باشد، اعلام کرد و افزود: همچنین شرکت سنگ آهن ملزم است از محل سود نسبت به تکمیل طرح‌های گندله پنج میلیون تنی سه چاهون، فولاد کوره بلند (کسری)، فولاد بافق، فولاد اسفنجی، راه‌اندازی کامل آگلومراسیون و ایجاد کارخانه فراوری سه چاهون اقدام کند.

به گفته این عضو شورا، تخصیص حداقل ۱۵ درصد از کل سهام به شهر بافق به منظور جبران عقب ماندگی، محرومیت‌ها و شرایط نامساعد جغرافیایی و اقلیمی‌ و نیز به دنبال داشتن امراض خاص و بررسی نحوه تخفیف ۵۰ درصد ارزش سهام به کلیه پرسنل رسمی ماده ۱۶، روزمزد دائم، قرارداد کار معین، پیمانکاری و بازنشستگان نیز مورد تاکید قرار گرفت.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی اصلی بخش معدن کشور تاکنون درباره واگذاری سنگ آهن مرکزی سکوت اختیار کرده‌اند. در تازه‌ترین مورد نعمت زاده در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان گسترش در پاسخ به سوالي درباره حواشی رخ داده در زمینه واگذاری سهام سنگ آهن مرکزی سکوت کرد. این در حالی است که وی در سخنرانی خود از واگذاری‌های بی حساب و کتاب انتقاد کرده و اذعان کرد که برخی از واگذاری‌ها عملا به تعطیلی بنگاههای تولیدی منجر شده است.

خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۳
حمایت شورای اسلامی استان یزد از کارکنان سنگ آهن مرکزی
گروه معادن >سنگ آهن - شورای اسلامی استان یزد با انتشار بیانیه ای حمایت خود را از کارکنان شرکت سنگ آهن مرکزی و مردم شهرستان بافق اعلام کرد.
به گزارش ماین نیوز، به دنبال اعتراضات مردم و کارکنان شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق در مورد خصوصی سازی شرکت و واگذاری ۲۸٫۵ درصد از طریق فرابورس و با عنایت به دستور معاون اول ریاست جمهوری مبنی بر «هماهنگی با مسوولین شهرستان و استان در این زمینه»، به نظر می رسد که پس از قریب ۱۶ روز از تحصن و اعتراض اهالی شهرستان متاسفانه اقدامی که منجر به پاسخگویی خواسته های این شهر محروم گردد صورت نپذیرفته است. لذا شورای استان بنا به مصوبه نشست روز دوشنبه 93/3/12 اعلام می دارد:

"ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاشهای مسوولین استان، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر بافق و … که در این زمینه تلاش نموده اند، حمایت قاطع خود را از خواسته های بحق مردم شهرستان محروم و در عین حال معدنی بافق اعلام نموده و از مسوولین کشوری به ویژه جناب آقای جهانگیری و وزرای مربوط انتظار دارد در اسرع وقت نسبت به تامین خواسته ها اقدام نمایند."

خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

فرماندار بافق به ماین نیوز خبر داد:
تکلیف واگذاری سنگ‌آهن مرکزی فردا مشخص می‌شود

 

گروه معادن >سنگ آهن - فرماندار بافق گفت: امیدواریم تا فردا یا پس فردا نتیجه واگذاری یا عدم شرکت سنگ آهن مرکزی ایران (بافق) مشخص می شود.

 

سیدمهدی طلایی مقدم در گفت وگو با خبرنگار ماین نیوز درباره آخرین وضعیت واگذاری 28 درصد از سهام شرکت سنگ آهن مرکزی ایران گفت: امروز در تهران چند جلسه در این زمینه داشتم و فکر می کنم تا فردا یا پس فردا نتیجه واگذاری یا عدم واگذاری شرکت سنگ آهن مرکزی مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه کارگران سنگ آهن مرکزی اعتراضاتی نسبت به واگذاری این شرکت داشتند که فعلا این اعتراضات جمع شده است، گفت: نگرانی های جدی بین مردم بافق وجود دارد که نتیجه خصوصی سازی سنگ آهن مرکزی چه خواهد شد. به هر حال قرار بود چند کارگاه جوار معدنی در سنگ آهن بافق احداث شود که در این زمینه یا کاری انجام نشده و یا کارها نیمه تمام مانده است.

وی تاکید کرد: مردم انتظار دارند هرچه سریعتر کارگاههای جوار معدن سنگ آهن مرکزی به بهره برداری برسند و بعد از آن درباره واگذاری سهام این شرکت تصمیم گیری شود.

فرماندار بافق در واکنش به اظهارنظر خبرنگار ماین نیوز مبنی بر اینکه رئیس سازمان خصوصی سازی امروز اعلام کرد سنگ آهن مرکزی همچنان در فهرست واگذاری قرار دارد، گفت: بله من هم این مطب را شنیدم و سنگ آهن مرکزی همچنان در فهرست واگذاری قرار دارد. البته آقای جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری روی دستور استاندار دستور دادند که درباره واگذاری سهام سنگ آهن مرکزی حتما نظر شهرستان و استان لحاظ شود.

طلایی مقدم گفت: احتمالا فردا یا پس فردا نتیجه واگذاری یا عدم واگذاری سنگ آهن مرکزی مشخص می شود.

خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

عضو هیئت مدیره صندوق بازنشستگان فولاد:
همه تعهدات ۷۱.۵ درصد واگذار شده به صندوق بازنشستگان فولاد به قوت خود باقی است

 

گروه معادن >سنگ آهن - عضو هیئت مدیره صندوق بازنشستگان فولاد کشور در مورد فرآیند خصوصی سازی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق گفت: همه تعهدات 71.5 درصد واگذار شده به صندوق بازنشستگان فولاد به قوت خود باقی است.

 

به گزارش ماین نیوز، خصوصی سازی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق که این روز ها دغدغه مسئولان استان و مردم شهرستان بافق شده است، در نشستی با حضور اعضای هیئت مدیره صندوق بازنشستگان کشور، معاون اقتصادی این صندوق، معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد، امام جمعه و فرماندار بافق و جمعی از مسئولان و فعالان سیاسی اجتماعی و اصحاب رسانه این شهرستان بررسی شد.

در این نشست که بیش از سه ساعت به طول انجامید، ابتدا امام جمعه و فرماندار و رئیس شورای شهر بافق بر ضرورت احقاق حقوق مردم بافق و انجام تعهدات شرکت سنگ آهن برای عمران و آبادانی این شهرستان تاکید کردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد هم در این نشست با اشاره به پیگیری‌های مسئولان استان یزد و شهرستان بافق در زمینه خصوصی سازی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق، به طرح سئوالاتی در این زمینه پرداخت.

عضو هیئت مدیره صندوق بازنشستگان فولاد کشور در حاشیه این نشست اظهار داشت: با توجه به تغییر و تحولاتی که در مجموعه سهامداری شرکت سنگ آهن مرکزی ایجاد شده است، اعلام آمادگی کردیم تا از 70 درصدی که مربوط به صندوق بازنشستگی فولاد است، در زمینه تکمیل طرح‌های مدیران شرکت در شهرستان طبق برنامه‌ریزی آنها، همکاری کنیم.

یونس الستی تصریح کرد: اولویت اول ما، تکمیل تمامی طرح‌ها و پروژه‌های شرکت سنگ آهن مرکزی بافق است.

وی در زمینه بقیه سهام شرکت سنگ آهن مرکزی بافق نیز عنوان کرد: این سهام در راستای اهلیت سازمان خصوصی، به مجموعه خصوصی واگذار می‌شود.

عضو هیئت مدیره صندوق بازنشستگان فولاد کشور بیان کرد: بخش خصوصی نیز با توجه به امیدنامه‌ای که او را به اجرای تعهدات پایبند کرده است، به اجرای کلیه طرح‌های تعهداتی که برای تکمیل پروژه‌های شرکت سنگ آهن مرکزی بافق انجام شده است، ملزم می‌کند.

الستی بیان داشت: مصوب کردیم همچون روال گذشته، هر عوارضی که برای کمک به توسعه شهر بر اساس قانون تعیین شده، اجرا شود همچنین دو درصد عوارضی را که تعهد کرده‌ایم، همچون سال 92 در سال جاری نیز پرداخت می‌کنیم.

عضو هیئت مدیره صندوق بازنشستگان کشور خاطرنشان کرد: 71.5 درصد شرکت سنگ آهن مرکزی در انتهای سال گذشته به صندوق بازنشستگان فولاد کشور واگذار شد و 28.5 درصد آن هم در اختیار سازمان خصوصی سازی است که در راستای سیاست‌های دولت واگذار می‌شود.

وی در زمینه تغییرات در هیت مدیره شرکت سنگ آهن مرکزی هم گفت: این موضوع در هیئت مدیره صندوق، یک بار دیگر مطرح می‌شود تا حداقل یک عضو از شهرستان و استان به آن اضافه شود.

عضو هیئت مدیره صندوق بازنشستگان کشور و معاون اقتصادی این صندوق به سئوالات شرکت کنندگان در زمینه فرآیند خصوصی سازی، تغییرات هیئت مدیره، اختصاص عوارض ارزش افزوده، سرانجام کارخانجات جوار معدنی و نیروهای این شرکت پاسخ گفت.

بحث واگذاری معدن سنگ آهن بافق به بخش خصوصی، از چندی پیش سبب نگرانی مردم و مسئولان استان یزد شده است که البته دلایل قانع‌کننده‌ای برای این نگرانی‌ها وجود دارد.

سنگ آهن بافق هم‌اکنون به کارخانه فولاد اصفهان می‌رود و با توجه به مشکلاتی که در زمینه آب بین یزد و اصفهان وجود دارد، این معدن به نوعی می‌توانست در احقاق حق مردم یزد اثرگذار باشد اما با واگذاری آن به بخش خصوصی غیربومی، مشکلاتی در آینده ایجاد خواهد شد.

خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲

در گفت‌وگو با ماین نیوز مطرح شد؛
آخرین وضعیت پرداخت مطالبات و عیدی بازنشستگان فولاد

 

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل صندوق بازنشستگان فولاد از پرداخت حقوق بهمن ماه بازنشستگان فولاد تا قبل از 15 اسفند خبر داد.

 

مسلم دریه در گفت وگو با خبرنگار ماین نیوز درباره آخرین وضعیت پرداخت معوقات و مطالبات بازنشستگان صنعت فولاد توضیح داد: با کمک رئیس جمهوری و وزرای صنعت و کار مطالبات و عیدی بازنشستگان پرداخت شد.

او بدون اشاره به میزان پول واریز شده به حساب بازنشستگان فولاد عنوان کرد: حقوق بهمن ماه بازنشستگان نیز تا قبل از 15 اسفند به طور کامل تسویه می شود و حقوق اسفند ماه هم به زودی و در اوایل سال آینده پرداخت می شود.

به گزارش ماین نیوز، امروز پایگاه اطلاع رسانی دولت با انتشار خبری اعلام کرد که حقوق همه بازنشستگان و مستمری‌بگیران صنعت فولاد کشور تا پایان دی ماه سال جاری پرداخت و تسویه و مابقی مطالبات این افراد به سرعت پرداخت خواهد شد.

براین اساس منابع مالی مورد نیاز برای پرداخت مطالبات بازنشستگان و مستمری‌بگیران صنعت فولاد کشور با حمایت و پیگیری ویژه رئیس‌جمهور و از محل واگذاری مستقیم سهام و اموال صندوق بازنشستگی فولاد به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در حال انجام است.

براساس این گزارش، حقوق بهمن ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران صنعت فولاد تا 14 اسفند و حقوق اسفندماه در اوایل سال آینده پرداخت خواهد شد.
همچنین براساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت قرار بود عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران صنعت فولاد کشور نیز تا پایان امروز به حساب این افراد واریز شود.

رئیس جمهوری نیز دستور فوری را در زمینه پرداخت مطالبات بازنشستگان فولاد صادر کرده است.

خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۳

ربیعی خبر داد:
پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان فولاد در هفته جاری
گریه وزیر برای بازنشستگان فولاد

 

گروه صنایع معدنی >فولاد - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت حقوق و معوقات بازنشستگان صنعت فولاد کشور تا اسفند ماه سال قبل خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، علی ربیعی که در برنامه "نگاه یک" شبکه یک صدا و سیما به مناسبت فرارسیدن هفته کارگر حضور پیدا کرده بود، گفت: ما در صنعت فولاد در زمینه پرداخت حقوق بازنشستگان حدود چهار تا پنج ماه عقب افتادگی داشتیم که در حال حاضر این معوقات به همراه عیدی سال جدید پرداخته شده است.

وی گفت: چندی پیش در جمع بازنشستگان فولاد در اصفهان حاضر شدم و در آنجا پیرمردی از بازنشستگان فولاد وضعیت خود را برای من تعریف کرد و گفت که چند ماه است حقوق نگرفته و من آن شب به خاطر حرفهای اول گریستم.

او با بیان اینکه در حال حاضر تنها حقوق فروردین ماه بازنشستگان فولاد پرداخت نشده که قرار است این حقوق نیز ظرف هفته جاری پرداخت شود، اظهار کرد: امروز (شنبه ششم اردیبهشت) با مدیرعامل صندوق بازنشستگان فولاد جلسه داشتم و آخرین وضعیت پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد ظرف این هفته حقوق فروردین ماه آنها نیز پرداخت شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به هر حال بازنشستگان فولاد در سنینی قرار دارند که دارای نوه و نتیجه بوده و سفرهای آنها بزرگتر و نیازشان بیشتر شده است و در چنین شرایطی حتما باید از آنها حمایت شود.

پیشتر نیز مسلم دریه، مدیرعامل صندوق بازنشستگان فولاد در گفت وگو با ماین نیوز از پرداخت تمام معوقات و حقوق بازنشستگان فولاد خبر داده بود.

وی تاکید کرده بود که اگر کسی اظهار می کند حقوق و عیدی خود را دریافت نکرده است، نام و شماره تماسش را بدهد تا با پیگیری مشکل را حل کنیم.
توضیح: پایگاه خبری و تحلیلی معادن و صنایع معدنی (ماین نیوز) آمادگی دارد با دریافت نظرات بازنشستگان عزیز و انتقال این نظرات به صندوق بازنشستگان فولاد زمینه حل مشکلات بازنشستگان عزیز را فراهم کند. قطعا مسئولان صندوق نیز تمام تلاش خود را برای حل این مشکلات بکار گرفته و خواهند گرفت. اگر دوستان بازنشسته در نظرات خود شماره همراه خود را نیز قید بفرمایند سپاسگذار می شویم تا بتوانیم از این طریق زمینه تعامل هرچه بیشتر با دوستان و انتقال مشکلات آنها به مسئولان فراهم شود.

خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳

مدیرعامل صندوق بازنشستگان فولاد:
شرکت زغال‌سنگ کرمان به اصلاح ساختار اساسی نیاز دارد

 

گروه معادن >زغال‌سنگ - مدیرعامل صندوق بازنشستگان فولاد کشور گفت: مجموعه شرکت زغال‌ سنگ کرمان با وضع موجود به تجدید نظر و اصلاح ساختار اساسی نیاز دارد.

 

 
به گزارش ماين نيوز، مسلم دریه در جلسه بررسی مشکلات صندوق فولاد بازنشستگان استان کرمان اظهار داشت: دارایی‌‌های صندوق بازنشستگان فولاد کشور 17 هزار میلیارد تومان است که ارزش بازدهی آن زیر دو درصد است.

وی بازنگری و اصلاح ساختار در شرکت‌های صندوق را امری ضروری خواند و بیان داشت: مجموعه شرکت زغال‌سنگ کرمان با وضع موجود به تجدید نظر و اصلاح ساختار اساسی نیاز دارد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگان فولاد کشور عنوان کرد: به دنبال استفاده از تجهیزات مکانیزه استخراج معادن هستیم و با استفاده از این تجهیزات می‌توان، ظرفیت استخراج معدن همکار کرمان را به اندازه مجموع ظرفیت استخراج زغال کرمان رساند.

دریه بیان داشت: صندوق بازنشستگان فولاد کشور ماهانه یک‌هزار و 800 تا 2 هزار میلیارد تومان حقوق به مستمری‌بگیران پرداخت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برای مشارکت و یا واگذاری معادن زغال‌سنگ به بخش خصوصی سالم و توانمند اعلام آمادگی می‌کنیم.