استاندار يزد عنوان كرد:
حضور گسترده مردم پشتوانه بزرگي براي حمايت از آرمان قدس است
استاندار يزد در راهپيمايي روز جهاني قدس گفت: حضور گسترده و فشرده مردم نمايش اراده آنها و پشتوانه بزرگي براي حمايت از مردم فلسطين و آرمان قدس شريف است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، صبح جمعه 19 تير ماه راهپيمايي پرشور روز جهاني قدس با حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد، استاندار يزد، معاونين و مشاورين استاندار، مديران كل ستادي استانداري و مديران كل دستگاههاي اجرايي استان و اقشار مختلف مردم برگزار شد و مردم پس از راهپيمايي براي اقامه نماز جمعه در مسجد ملااسماعيل يزد حضور يافتند.
استاندار يزد در راهپيمايي روز جهاني قدس در گفتگو با واحد مركزي خبر صداوسيماي مركز يزد اظهار داشت :
حضور گسترده و فشرده مردم نه تنها در ايران اسلامي بلكه در جهان اسلام پشتوانه بزرگي براي مردم فلسطين مي باشد.
"سيدمحمد ميرمحمدي "ادامه داد: حضرت امام خميني (ره) نه تنها بنيانگذار انقلاب اسلامي بلكه بنيانگذار روز جهاني قدس در حمايت از قبله اول مسلمين نيز بودند و امروز اين روز به يك نهضت جهاني تبديل شده است.
وي افزود: خوشبختانه با اين بنيادي كه امام راحل(ره) در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان بنا نهادند نجات فلسطين براي همه جهان اسلام به عنوان يك هدف قرار گرفته است.
"ميرمحمدي"عنوان كرد : اين همبستگي و وحدت مردم، مسلمانان جهان و آزاديخواهان دنيا استكبار جهاني را به انفعال كشيده و با اينكه براي مقابله با جهان اسلام گروههاي تروريستي طالبان، القاعده، داعش و ساير گروههاي تفكيري را تدارك ديده اما توطئه ها و ترفندهاي آنها در برابر اراده ملت ايران ناكام مانده و مسلمانان ايران و جهان در دفاع از آرمانهاي اسلامي و الهي خود تا پاي جان ايستاده اند.
عالي ترين مقام اجرايي استان در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد : به لطف پروردگار متعال و به بركت حضور گسترده و پرشور مردم مسلمان روزه دار قبله اول مسلمانان جهان از شر صهيونيسم اشغالگر نجات يابد.
در ادامه مراسم راهپيمايي روز قدس مردم روزه دار استان با حضور در مسجد ملااسماعيل يزد به اقامه نماز جمعه به امامت امام جمعه يزد آيت الله ناصري پرداختند و قطعنامه راهپيمايي روز قدس در حمايت از مردم فلسطين توسط جانشين شوراي تبليغات اسلامي استان قرائت گرديد.
عظمت ايران در مذاكره با كشورهاي 1+5
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد در خطبه هاي نماز جمعه ضمن قدرداني از حضور گسترده مردم در راهپيمايي روز قدس گفت : مظلومان جهان ايمان و اعتقاد دارند كه ملت و دولت جمهوري اسلامي ايران حامي آنهاست.
آيت الله ناصري اظهار داشت : امروز مردم ايران با حضور در راهپيمايي روز قدس همچنين برائت و انزجار خود را از دولت عربستان كه خود را خادم الحرمين مي داند و به كشتار بي رحمانه مردم روزه دار يمن مي پردازد اعلام كردند.
امام جمعه يزد در بخش ديگري از سخنان خود به روند مذاكرات جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي 1+5 اشاره و عنوان كرد : امروز جهان استكبار از ايران مي ترسد و تيم مذاكره كننده ايران با قدرت با اين كشورهاي ابرقدرت به گفتگو مي نشيند و اين نشانه عظمت ايران است.
آيت الله ناصري تصريح كرد: "اينكه آقاي ظريف وزير امور خارجه كشور ما بر سر جان كري وزير امور خارجه آمريكا فرياد مي زند كه شما هرگز نمي توانيد يك ايراني را تهديد كنيد"را نبايد ساده و كوچك شمرد.