زمان : 16 Ordibehesht 1387 - 12:53
شناسه : 10575
بازدید : 3708
اكثر مديران وكادر اجرايي مدارس از فناوريهاي نوين آموزشي كم بهره مي برند اكثر مديران وكادر اجرايي مدارس از فناوريهاي نوين آموزشي كم بهره مي برند

اكثر مديران وكادر اجرايي مدارس از فناوريهاي نوين آموزشي كم بهره مي برند

رضا دادآفرين

در بازديدهايي كه تا به حال از مدارس مختلفت داشته ام ( كه قطعا شما نيز به آنها برخورده ايد ) چند چيز توجه ام را به خود جلب كرده است:
1- فرمهايي كه يك دفعه تايپ شده است و تا بحال چندين دفعه تكثير شده اند و ديگر قابل خواندن نمي باشند. در حالي كه مي توان اصل فرم را در كامپيوتر ذخيره كرد و علاوه بر سهولت در اِعمال تغييرات ،‌ از كاهش كيفيت آن نيز جلوگيري كرد.
2- اسامي دستنويس دانش آموزان كه بد خط و ناجور در فرمهاي بد شكل طراحي شده است. شما مي دانيد كه با استفاده از نرم افزارهاي صفحه گسترده ( معروفترين آنها Excel ) مي توان براي يك بار اسامي را وارد كرد و به دفعات و براي نيازهاي متفاوت از آنها استفاده كرد و به راحتي بر اساس حروف الفبا مرتب نمود.
3- اگر روزي نياز به اطلاعات دسته بندي شده باشد ( مثلا چند دانش آموز زير 13 سال در مدرسه حضور دارد، يا ، چند كتاب علمي در كتابخانه آموزشگاه وجود دارد و ... ) زمان زيادي طي مي شود و شما نهايتاً اطلاعات جامع و دقيقي را بدست نخواهيد آورد. در حاليكه با استفاده از نرم افزارهاي بانك اطلاعاتي ( راحت ترين آنها Access ) مي توان اطلاعات را دسته بندي نمود و در مواقع لزوم از آنها استفاده كرد.
همه موارد فوق در حالي اتفاق مي افتد كه در اكثر مدارس ما ( در يزد همه مدارس ) داراي كامپيوتر هستند و بسياري از كامپيوتر هاي موجود خاك مي خورند و بلااستفاده مانده اند.

 

 

 

 

 

يزد فردا - www.new-it.blogfa.com