اكثر مديران وكادر اجرايي مدارس از فناوريهاي نوين آموزشي كم بهره مي برند
رضا دادآفرين
در بازديدهايي كه تا به حال از مدارس مختلفت داشته ام ( كه قطعا شما نيز به آنها برخورده ايد ) چند چيز توجه ام را به خود جلب كرده است:
1- فرمهايي كه يك دفعه تايپ شده است و تا بحال چندين دفعه تكثير شده اند و ديگر قابل خواندن نمي باشند. در حالي كه مي توان اصل فرم را در كامپيوتر ذخيره كرد و علاوه بر سهولت در اِعمال تغييرات ، از كاهش كيفيت آن نيز جلوگيري كرد.
2- اسامي دستنويس دانش آموزان كه بد خط و ناجور در فرمهاي بد شكل طراحي شده است. شما مي دانيد كه با استفاده از نرم افزارهاي صفحه گسترده ( معروفترين آنها Excel ) مي توان براي يك بار اسامي را وارد كرد و به دفعات و براي نيازهاي متفاوت از آنها استفاده كرد و به راحتي بر اساس حروف الفبا مرتب نمود.
3- اگر روزي نياز به اطلاعات دسته بندي شده باشد ( مثلا چند دانش آموز زير 13 سال در مدرسه حضور دارد، يا ، چند كتاب علمي در كتابخانه آموزشگاه وجود دارد و ... ) زمان زيادي طي مي شود و شما نهايتاً اطلاعات جامع و دقيقي را بدست نخواهيد آورد. در حاليكه با استفاده از نرم افزارهاي بانك اطلاعاتي ( راحت ترين آنها Access ) مي توان اطلاعات را دسته بندي نمود و در مواقع لزوم از آنها استفاده كرد.
همه موارد فوق در حالي اتفاق مي افتد كه در اكثر مدارس ما ( در يزد همه مدارس ) داراي كامپيوتر هستند و بسياري از كامپيوتر هاي موجود خاك مي خورند و بلااستفاده مانده اند.
يزد فردا - www.new-it.blogfa.com