زمان : 11 Ordibehesht 1387 - 16:28
شناسه : 10518
بازدید : 5665
مديركل حوادث غيرمترقبه كشور دریزد :اگر كشاورزان به بيمه ورود پيدا نكنند كسي جوابگوي خسارات نخواهد بود مديركل حوادث غيرمترقبه كشور دریزد :اگر كشاورزان به بيمه ورود پيدا نكنند كسي جوابگوي خسارات نخواهد بود

مديركل حوادث غيرمترقبه كشور دریزد :اگر كشاورزان به بيمه ورود پيدا نكنند كسي جوابگوي خسارات نخواهد بود

يزد  فردا:ستاد حوادث و سوانح غير مترقبه استان يزد به رياست استاندار و با حضور مديركل ستاد حوادث و سوانح غير مترقبه كشور و مديران دستگاه هاي اجرايي در محل سالن حميدياي استانداري برگزار گرديد.

به گزارش یزدفردا : محمدرضا فلاح زاده  در اين جلسه با بيان اين كه استان‌هاي كشور از نظر خشكسالي به چهار گروه نرمال، كم آب، كم آب شديد و بحراني آبي تقسيم شده‌اند گفت: با تلاش‌هاي صورت گرفته، استان يزد در رديف استان‌هاي بحراني آبي قرار گرفت و براين اساس از تسهيلات ويژه‌اي كه به منظور جبران خسارات ناشي از خشكسالي در نظر گرفته شده، برخوردار خواهد شد.

استاندار يزد كويري بودن ، وزش طوفان‌هاي شديد و كم آبي را از مشكلات اساسي استان در زمينه بروز حوادث غير مترقبه بيان كرد و افزود: سال گذشته يك هزار مورد زلزله در استان اتفاق افتاد كه بالاترين آن با شدت پنج و يك دهم ريشتر و در منطقه بهاباد رخ داده ‌است.
فلاح‌زاده با بيان اين كه خسارت ناشي از سرمازدگي و خشكسالي در سال 86ـ87 به ترتيب 316 و 198 ميليارد تومان برآورد شده است ادامه داد: اين درحاليست كه خسارت ناشي از ارزش آب از دست رفت و ذخيره نشده و ارزش زيست محيطي ، مراتع و گونه‌هاي نادر گياهي و جانوري هنوز محاسبه نشده‌است.
استاندار يزد ، تامين علوفه دام و آبرساني سيار ، تقويت باغات و احياي قنوات را از جمله راهكارهاي كوتاه مدت و انتقال خط دوم آب ، گسترش طرح‌هاي نوين آبياري در كشاورزي ، اصلاح شبكه آب و جداسازي آب فضاي سبز از آب خوردن را از راهكارهاي بلند مدت براي جبران كم آبي و مقابله با خشكسالي بيان كرد.
وي با بيان اين كه ملت ايران بحران هاي بسياري را با موفقيت پشت سر گذاشته است افزود: انشاا.. با همكاري مردم و مسئولين، بحران خشكسالي امسال نيز با مديريت و تدبير كنترل خواهد شد. 
در ادامه اين جلسه مديركل ستاد حوادث و سوانح غير مترقبه كشور، با ابراز خرسندي از حضور در يزد گفت: براساس گزارشات ارسالي ، استان يزد در رابطه با موضوعات مربوط به حوادث غيرمترقبه، فعالانه برخورد كرده است.
حسين باقري با اشاره به گسترش حوادث در دنيا افزود: بايد در رابطه با مقابله با حوادث، سرمايه گذاري بيشتري صورت گيرد. وي ادامه داد:  از آنجا كه در كشور ما، سهم اساسي را مردم بر عهده دارند و در اين مسير، همدردي و همراهي مسئولين را مي بينند و درك مي كنند، اين مشكلات با موفقيت پشت سر گذارده مي شود.
باقري با عنوان اين كه حوادث به رغم همه خسارت‌ها و زيان‌هايش، فرصت هاي خوبي را نيز فراهم مي‌آورد افزود: ايران در اين رابطه اقيانوسي از تجربه را در كوله بارش داردكه مي تواند در بلند مدت از آنها بهره برداري كند چرا كه اين تجارب، توانمندي خوبي را براي كشور در رابطه با حوادث غيرمترقبه فراهم آورده است.
وي با اشاره به تجربيات استان يزد در مقابله با خشكسالي خاطرنشان كرد: استان يزد مي تواند يك مركز كارگاه آموزشي در رابطه باحوادثي چون خشكسالي باشد و حتي تجربياتش را در سطح بين المللي ارائه كند.

باقري با بيان اين كه دولت هر قدر هم مقتدر باشد نمي‌تواند همه خسارت‌ها را جبران كند به مسئله بيمه اشاره كرد و  گفت: كشاورزان با اعتماد به مسئله بيمه، مي‌توانند به جبران كامل خسارت‌هاي ناشي از خشكسالي و سرمازدگي محصولاتشان اميدوار باشند.
وي از تنظيم و ارائه لايحه‌اي به مجلس در خصوص اختصاص دو هزار ميليارد تومان اعتبار براي جبران خسارات ناشي از خشكسالي و اجراي طرح‌هاي نيمه تمام مقابله با خشكسالي خبر داد و افزود: دولت بدنبال آن است كه پروژه هاي اساسي را در اين زمينه اجرايي كند تا مشكلات به صورت ريشه‌اي حل و فصل گردد.
وي در پايان با ابراز اميدواري از آگاه نمودن مردم از اقدامات صورت گرفته، نقش رسانه‌ها و اصحاب جرايد را در اين رابطه مهم ارزيابي كرد. 
شايان ذكر است، در اين جلسه دستگاه هاي مختلف به ارائه گزارشي از وضعيت و خسارات ناشي از خشكسالي و سرمازدگي و راهكارهاي مقابله با آن در استان پرداختند
یزدفردا