یزدفردا"طی نشستی صمیمانه با مدیر عامل شرکت تعاونی پیشگامان نصف جهان, از شرکت های زیر مجموعه گروه تعاونی پیشگامان که در سال 93 به عنوان تعاونی برتر در استان اصفهان انتخاب گردید, جویای سوالات خود درباره موفقیت شرکت شدیم که ماحصل گفتگو تقدیم می گردد.
ﮔﺮوه ﺗﻌﺎوﻧﻲ ﭘﻴﺸﮕﺎﻣﺎن در ﻳﻚ ﻧﮕﺎه
محمودی مدیر عامل شرکت درباره فعالیت های شرکت پیشگامان گفت : اصلی ترین فعالیت گروه تعاونی پیشگامان چه در دوران تاسیس و چه امروز ارائه خدمات اینترنت پر سرعت و فروش از طریق دفاتر نمایندگی و شرکت های استانی است در واقع این شرکت فراﺗﺮ از ﻳﺰدکه محل تاسیس بوده است اراﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎت ﻣﻲ نماید و دﻳﺮي ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﭘﺎﻳﻴﺪ ﻛﻪ ﻃﻨﻴﻦ ﺣﻀﻮر ﮔﺮوه تعاونی پیشگامان در ﺟـﺎي ﺟـﺎي اﻳـﺮان و ﺟﻬﺎن ﺷﻨﻴﺪه ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ. وی درادامه اظهار داشت : بر این اساس گروه پیشگامان یکی از قطب های اینترنت پرسرعت در کشور محسوب می شود و با 150 نمایندگی بیش از 350 هزار مشترک در سراسر کشور را تحت پوشش قرار داده است. وی در ادامه از فعالیت شرکت در بخشهای دیگر خبر داد و افزود: این شرکت در ﺣﻮزه ﻫﺎي ﺗﻮﺳﻌﻪ اي شامل ﺑﺎﻧﻜﺪاري، ﺑﻴﻤﻪ، ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ ﻫﻮاﻳﻲ و رﻳﻠﻲ، ﻓﻴﺒﺮ ﻧﻮري زﻳﺮ درﻳﺎﻳﻲ و ... فعالیت می نماید. وی افزود ﻣﺪل اﻗﺘﺼﺎدي در گروه پیشگامان در واقع اﻗﺘﺼﺎد ﺗﻌﺎوﻧﻲ است وﺧﺪﻣﺎت اﺻﻠﻲ گروه ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﮔﺬاري در ﺣﻮزه ICT می باشد همچنین ﺧﺪﻣﺎت ﻓﺮﻋﻲ از جمله ارائه اﻧﻮاع ﻧﺮم اﻓﺰارﻫﺎي ﺗﺤﺖ وب ﺑﻪ ﺳﻔﺎرش ﻣﺸـﺘﺮي، ﺧـﺪﻣﺎت RFID، ﺳﻴﺴـﺘﻢ ﻫـﺎي ﻫﻮﺷـﻤﻨﺪ، وﻳﺪﺋﻮ ﻛﻨﻔﺮاﻧﺲ، ﺳﺮورﻫﺎي اﻣﻨﻴﺘﻲ و ﻛﻠﻴﻪ ﺳﺮوﻳﺲ ﻫﺎي ارزش اﻓﺰوده نیز از دیگر خدمات شرکت می باشد.
افتخارات و توفیقات گروه پیشگامان:
محمودی درباره افتخارات شرکت گفت: این شرکت تعاونی، رتبه نخست کشور را در طی چندین سال به خود اختصاص داده است و در زمینه کارآفرینی,تعاونی ویژه، برترین پیمانکار شبکه مخابرات روستایی کشور ، گسترده ترین شبکه عرضه کننده اینترنت پر سرعت ADSL در کشور، ستاره تولید محتوای اینترنتی کشور و غیرو موفق به اخذ جوایز و رتبه های معتبر در سطح کشور شده است.
شرکت تعاونی پیشگامان نصف جهان شرکت تخصصی گروه در استان اصفهان
محمودی درباره سیاستهای شرکت پیشگامان نصف جهان و اهداف این شرکت گفت : شرکت تعاونی پیشگامان نصف جهان نیز به پیروی از سیاست های گروه تعاونی پیشگامان، خود را ملزم به ارائه یک نوع سرویس ننمود و با بررسی نیاز های بازار در زمینه فناوری اطلاعات، اقدام به توسعه فعالیت های خود نموده است. وی در ادامه از جمله خدماتی که این شرکت ارائه آن را در استان اصفهان آغاز نموده است اشاره نمود که از جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود :
- ارائه خدمات تلفن VOIP جهت کاهش هزینه های تلفن ثابت .
- ارائه تلفن بین الملل 040 که به جای پیش شماره 00 استفاده می شود و تماس های خارجی را ارزان تر و با کیفیت بالاتر به ارمغان می آورد.
- طراحی و اجرای اینترانت سازمانی .
- سرویس دهی اینترنت پرسرعت ADSL برای بالغ بر 22500 مشترک فعال در سطح استان اصفهان.
- سرویس دهی در 84 مرکز مخابراتی که نزدیک به 32 مرکز آن در شهر اصفهان و مابقی در سایر شهرستانها و دیگر مناطق استان اصفهان واقع شده اند.
- فروش بالغ بر MG 115 پهنای باند Dedi cate به شهرکهای صنعتی, سازمانها, بیمارستانها و ...
- همکاری با شرکت کی پاد و ارائه خدمات امنیت شبکه بصورت گسترده به مشتریان از جمله ذوب آهن اصفهان, سازمان بهزیستی, سازمان جهاد کشاورزی و تا حدودی مخابرات که در حال تعامل و اقدام می باشد.
- در بحث سخت افزاری و فروش محصولات شرکت پیشگامان عصر ارتباطات بخصوص سیستم حضور و غیاب نیز, بصورت گسترده درحال ارائه خدمات در شهرستانهای مختلف استان اصفهان و خود شهر اصفهان هستیم.
چالش های پیش رو در بازار اینترنت
مدیر عامل شرکت پیشگامان نصف جهان درباره چالش های پیش روی اینترنت افزود : ارائه خدمات اینترنت همواره یکی از دشوارترین فعالیت ها در زمینه خدمات IT می باشد. چرا که راه اندازی اینترنت پر سرعت بر روی خط تلفن از ابتدا نیاز به هماهنگی های فراوان با مراکز مخابراتی و فراهم نمودن کلیه تجهیزات در تمامی این مراکز می باشد. كه البته راه اندازي خطوط تنها قسمتي از سختي هاي كار مي باشد و در ادامه مهمترين موضوع در اين حرفه، همانا نگه داشتن كيفيت سرويس ارائه شده در بالاترين سطح و جلب رضايت دائمي مشتري مي باشد. هرچند مسائلي عموماً غير مرتبط، دشواري هاي اين حرفه را دو چندان مي نمايد که بخشي از اين مشكلات به صورت مختصر بشرح ذیل میباشد :
- در راستای خصوصی سازی سازمان ها، ادارات و بخش های دولتی، شرکت مخابرات ایران به بخش خصوصی واگذار شد. بعد از این خصوصی سازی، شرکت مخابرات که خود به نوعی تامین کننده نیازها و زیرساخت های دیگر شرکت های ارائه دهنده اینترنت نیز مي باشد، وارد بازار فروش اینترنت شد و این رقابت را کاملاً ناعادلانه و یک طرفه اجرا می نماید. با ایجاد این رقابت در حال حاضر به نظر می رسد که نوعی انحصار طلبی نزد مخابرات به خصوص در استان ها و شهرستان ها ایجاد شده، که این امر موجب نارضایتی شرکت های PAP شده است. شرکتهای خصوصی نيز مجبورند برای بقاء، سرویس خوب با ضریب اشتراک پایین ارائه دهند اما این عدم تعادل در درآمد و هزینه را ایجاد مینماید. تا به امروز بارها و بارها بسیاری از شرکتهای ارایهدهنده اینترنت به ورود مخابرات برای ارایه اینترنت پرسرعت اعتراض و شکایت کردهاند اما نه تنها مخابرات به این اعتراض و شکایت توجهی نکرده است بلکه با انجام فعالیتهای جانبی و تبلیغاتی بیشتر سعی در جذب مخاطب و کاربر بیشتر در این زمینه دارد.
- با توجه به تحریم های اخیر، تامین پورت اینترنت پرسرعت که از خارج از کشور وارد می شود با دشواری انجام می پذیرد. همچنین به دلیل عدم اختصاص ارز دولتی، مجبور به خرید ارز آزاد می باشیم و در ادامه نیز هزینه های گزاف گمرکی را باید تقبل نماییم و زمانی که این موارد را به هزینه هایِ زیاد مخابراتی از جمله برق، فضا، دیتا، لینک مخابرات و غیره اضافه نماییم، مسلم است که نمی توان انتظار داشت، فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات و IT سودآوری داشته باشد.
- یکی از ضروری ترین نیازهای شرکت های ارائه دهنده اینترنت، نصب دکل در ارتفاع مناسب می باشد تا بتوانند ارتباط بهتری جهت مشتریان خود بویژه مشتریان تجاری و صنعتی خود برقرار نمایند, اما متاسفانه علی رغم این ضرورت، نصب دکل با مخالفت ها و موانع بالایی مواجه می شود که توجیهات غیر فنی و غیر تخصصی نیز به همراه دارد. شهرداری ها و نهاد های دولتی یا اجازه نصب را نمی دهند و یا به راحتی دکل های نصب شده را جمع آوری می نمایند.
وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای همه تعاونیها مخصوصا گروه تعاونی پیشگامان گفت : در هرحال همواره سعی ما براین بوده است تا تبلیغات ما, ارائه با کیفیت محصولات و خدمات خوب و قابل قبول و سرویس دهی مناسب به مشترکین باشد, تابتوانیم ضمن جذب مشترکین بیشتر در پیشبرد اهداف مورد نظر موفق باشیم.