زمان : 12 Farvardin 1394 - 17:02
شناسه : 102161
بازدید : 29603
دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر یزد در مراسم روز شهرستان بهاباد شرکت کرد دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر یزد در مراسم روز شهرستان بهاباد شرکت کرد

به گزارش روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی مدیرکل میراث فرهنگی یزد به مناسبت گرامیداشت روز شهرستان بهاباد به اتفاق معاونین اداره کل در در آیین های روز بهاباد شرکت کردند.

این مراسم در محل نمایندگی میراث فرهنگی این شهرستان برگزار شد و شامل نمایش مراسم ازدواج سنتی و آداب و رسوم بهاباد بود.

محمدمهدی شرافت در حاشیه این مراسم گفت: بهاباد دارای ظرفیت های بالقوه و بالفعل زیادی می باشد که متاسفانه تاکنون حتی ظرفیت های بالفعل آن نیز به خوبی معرفی نشده است و ضرورت دارد تا تبلیغات و معرفی شهرستان با برنامه ریزی منسجم تری اتفاق افتد.

 دبیر ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی استان یزد در ادامه افزود: رشد جایگاه شهرستان در طول سال گذشته نسبت به سایر شهرستان ها مطلوب تر بوده است اما با جایگاه واقعی خود هنوز فاصله دارد. وی در ادامه شکل گیری تشکل های مردم نهاد با رویکرد حمایتی از میراث فرهنگی و گردشگری در معرفی ظرفیت های شهرستان را موثر و مفید دانست.

از دیگر برنامه های ویژه این روز برگزاری نمایشگاه مردم شناسی و موزه مرحوم سنایی از مفاخر این شهرستان و نشست مدیرکل میراث فرهنگی، فرماندار بهاباد و جمعی از مسئولین این شهرستان و بررسی مشکلات شهرستان بود، که در آن مقرر شد ظرفیت های گردشگری شهرستان بهاباد در قالب یک طرح مطالعه گردد. ایجاد موزه مردم شناسی، طرح توسعه مقبره ملاعبدا...، احیای آسیاب آبی و حمایت از عناوین پژوهشی شهرستان بهاباد در قالب میراث فرهنگی و باستان شناسی از دیگر موضوعات بحث شده در این نشست بود.






سایت خبری یزد فردا