زمان : 08 Farvardin 1394 - 21:41
شناسه : 102007
بازدید : 10804
نگاهی به اماكن تاريخي و جاذبه های گردشگری شهرستان بافق ب(تصاویر) بخش دوم نگاهی به اماكن تاريخي و جاذبه های گردشگری شهرستان بافق ب(تصاویر)

یزدفردا" از ديگر جاذبه هاي طبيعي و گردشگري شهرستان بافق ميتوان از شن هاي روان روستاي صادق اباد ، باغ تيتو ، پيت معدن چغارت، منطقه حفاظت شده كوه بافق ، قلعه روستاي باقر آباد ، پارك آهنشهر ، پارك آبشار و روستاهاي هدف گردشگري اين شهرستان از جمله روستاهاي شادكام، قطرم و باجگان نام برد.

../../../../media/news_gal/file_88206.jpeg

تپه شن هاي روان روستاي صادق آباد بافق

یکی از جالب ترین جاذبه های توریستی بافق تپه های شن های روان که با وسعت بیش از 1500 هکتار و ارتفاع بیش از 50 متر در فاصله 17 کیلومتری بافق در حاشیه روستای صادق اباد قرار دارد. محلی ها این منطقه رو به اسم « ریگ صادق آباد » می شناسند .

این منطقه پتانسیل بالایی در جذب توریست و گردشگر دارد و وجود یک کمپینگ تفریحی (كمپ تفريحي شهيد برزگري ) در حاشيه اين تپه ها خدماتي را در طول سال به ويژه ایام تعطیل خدماتی مثل پیست شتر سواری، کویر نوردی، موتور سواري ، آتليه عكس كوير، ريگ درماني ، ستاره شناسي در شب كوير، والیبال ساحلی و زمین بدمینتون و میزبانی از اردوهای دانش آموزی و ریگ نوردی را ارایه می دهد.

../../../../media/news_gal/file_88207.jpeg

باغ تيتو بافق

قدمت باغ تيتو  بافق به دوران صفویه باز می‌گردد و به شماره 3750 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این باغ با سبک معماری بسیار زیبا و از مصالح خشت و گل بنا شده و نمای ساختمان باغ با آجرهای زیبا تزیین شده و ایوان آن دارای ستونهای استوانه ‌ای شکل است که زیبایی آن را دو چندان کرده است.

از خصوصیات این بنا می‌ توان به وجود بادگیر اتاق‌های گچ کاری شده ایوان و حوض آب زیبایی که در جلوی نمای ورودی باغ است، اشاره کرد. این باغ دارای مساحتی حدود شش هزار متر مربع است که پوشش درختان نخل و انار و ... زیبایی خاصی به آن بخشیده است. در اندرونی باغ نیز حوض آب نسبتاً بزرگی قرار دارد که درختان انگور سایه‌ ای دل انگیز بر سطح آب آن گسترانیده ‌اند.

../../../../media/news_gal/file_88208.jpeg

پيت معدن چغارت بافق

معدن چغارت بافق به عنوان يكي از بزگترين وقديمي ترينمعادن فعال ايران سهم چشمگيري از خوراك مراكز فرآوري سنگ آهن كشور را تامين مي كند و در فاصله 10 كيلومتري شهر بافق به طرف قرار دارد.

تماشاي پيت (گودال) اين معدن به عنوان يك معدن رو باز بزرگ و دريافت اطلاعات درباره معادن منطقه و فعاليت هاي مرتبط با معدن كاري مي تواند تجربه اي بي نظير براي بازديد كنندگان از اين معدن به حساب آيد.

اين معدن تنها معدن كشور است كه به طور سازمان يافته پذيراي گردشگران علاقمند به حوزه گردشگري معدني و ژئو توريست مي باشد.

سایت خبری یزد فردا