مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد  با اشاره به راههای حفظ و ارتقاء سلامت روانی با تاکید بر خواب خوب در شبانه روز متذکرشد: هر روز در یک زمان منظم به رختخواب رفته و عادات مناسب برای خواب بهتر را تمرین و ساعاتی از روز را در هیچ زمینه‌ای تمرکز نکنید تا ذهن و جسمتان بازیابی شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد دکتر محمدهادی فرحزادی مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد  در خصوص راههای حفظ و ارتقاء سلامت روانی اظهارکرد:

جهت ارتقاء سلامت روان خود نفس عمیق بکشید، نفس عمیق و آرام می‌تواند خیلی سریع انرژی شما را افزایش دهد. تا ۴ بشمارید و آرام و عمیق نفس بکشید بعد مجدداً استراحت کنید دوباره تا ۴ بشمارید و عمیق نفس بکشید بعد تا ۶ بشمارید و نفستان را آرام بیرون بدهید. این کار را ۴ مرتبه تکرار کنید. این کار ساده سبب آرامش و بازگشت انرژی غیرقابل تصوری به فرد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حتی ۱۰ دقیقه پیاده‌روی ساده می‌تواند سبب افزایش جریان خون در تمامی نقاط بدن و بازگشت انرژی به بدن شما باشد.

وی با اشاره به فواید نوشیدن آب برای سلامت روان گفتم: معمولا افراد هنگام خستگی قهوه یا چای می‌نوشند، گرچه خوردن این نوع نوشیدنی‌ها خوب است اما بهترین نوشیدنی آرامش‌بخش و رفع‌کننده خستگی آب است.

فرحزادی خاطرنشان کرد: اگر همه روزه مجبورید کار کنید، چند دقیقه‌ای هم به خود استراحت دهید و به کمک مدیتیشن انرژی و آرامش از دست رفته را به بدن بازگردانید. ۵ دقیقه در روز را به مدیتیشن اختصاص دهید. روی زمین دراز بکشید، ساق پا و پا‌ها را بالا‌تر از بدن روی یک صندلی بگذارید و دست‌ها را در دو طرف بدن دراز کنید و سرتان را روی بالش بگذارید. بعد روی اعضای مختلف بدنتان تمرکز کرده و خستگی را از آن‌ها خارج کنید.

این کارشناس با تاکید بر خواب خوب در شبانه روز متذکرشد: هر روز در یک زمان منظم به رخت خواب رفته و عادات مناسب برای خواب بهتر را تمرین و ساعاتی از روز را در هیچ زمینه‌ای تمرکز نکنید تا ذهن و جسمتان بازیابی گردد. مثلا حواستان را پرت کنید. یا حرکت ابر‌ها را تماشا کنید، خیلی خوب است اگر در دفترچه یادداشت روزانه‌تان بنویسید: هیچ کاری نکن.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا