محمد رضا شوق الشعراء

محمد رضا شوق الشعراء

اینک شهر، هوای تازه و فکر نو و چهره های خلاق و تیم دونده می خواهد
آنها که نمی توانند بدوند، مانع دویدن آنها که می توانند بدوند، نشوند
جریانی متشکل از بعضی اعضای سالخورده و باسابقه شورای چهارم یزد قصد دارد تا با تفکرات کهنه و سنتی و قدیمی، و طبق روال گذشته، شهر را اداره کرده و بعبارتی ساده تر شهردار را در دست و خدمت خود بگیرد، و جریانی متشکل از تازه واردهای به شورا نیز هدفش اینست که راهی نو برای مدیریت شهر باز نماید و شهردار را برای شهر می خواهد و نه برای شورا و شخصی خاص.
تقابل این دو جریان قدیم و جدید می تواند برای شهر راهگشا باشد، بخصوص که سابقه دارهای شورا با مطرح و انتخاب کردن شهردار بیرجند بعنوان شهردار یزد، ثابت کردند که نمی تواند تفکراتشان برای شهر مفید باشد، و در اولین آزمون، جوانان و تازه واردهای شورا پیروز از میدان درآمدند. سرکار خانم وزیری و یادگار و آقایان رادمنش و شایق باید خیلی شفاف به مردم توضیح بدهند که دلیل حمایت بی شائبه و همه جانبه اشان از مدیح چه بوده است؟ و آیا می توانند در ادامه، معلمان و مربیان و راهبران خوبی برای جوانان و تازه واردهای شورا باشند!؟ هر چند در اولین آزمون، تازه واردهای شورا اخلاق و حرمت قدیمی های شورا را رعایت کرده و با تصمیمات و برنامه ریزی هدفمندانه آنان علنی مقابله نکردند، اما شاید این اولین و آخرین همراهی و پیروی بود. اینک ثابت شده است که اعضای قدیمی شورا نسبت به اعضای جدید شورا مزیت و علم و برتری خاصی ندارند و گاه بعضی از قدیمی های پر مدعا، بسیار عقب تر و ناشی تر از اعضای جدید می باشند. دیگر به هیچ قیمت نمی توان تفکرات خانم وزیری را با کاشفی و مدرسی و پاکنژاد و نیکنام و امینی مقایسه نمود. امروز عصر رسانه و اینترنت و اندیشه های نو می باشد، و در گذشته ماندگان، محکوم هستند که تلخی شکست های سنگین را تحمل کنند. امروز دیگر قرار نیست مسائل شورا و شهرداری و خبر جلسات «محفلی» به بیرون درز نکرده و هر کسی هر کاری دلش خواست در شورا و شهر انجام دهد. جریان نوگرایانه اجازه نمی دهد تا دیگر شهردار مهره و آلت دست بعضی اعضای شورای شهر باشد، و شورا خود را درگیر مسائل سیاسی و جناحی بنماید.
اینک شورا با جریان مدرسی و کاشفی و نگاه نیکنام و امینی روبروست، و این در حالی است که شیخ عباس زارع نیز نمی خواهد راه قدیمی ها شورا را برود، و خود را بنوعی با جدیدی ها همراه می داند.
امروز اشتباه و خطای فاحش بعضی از اعضای باسابقه شورای چهارم شهر یزد در قضیه انتخاب مدیح، به پای اعضای جوان و تازه وارد شورای چهارم نوشته شده است و این همه حقیقت نیست و تازه واردها ناخواسته و در روند یک برنامه ریزی غلط و حساب شده به دام افتادند و راه قدیمی های شورا را رفتند.
اینکه مدرسی قاطعانه به مدیح نه می گوید ثابت می کند که یک اتفاق بزرگ در انتظار شورای چهارم است، چرا که دیگر کاشفی و پاکنژاد و نیکنام و امینی نیز خود را بیش از پیش باور کرده اند، و قرار نیست که تا برای همیشه احترام موی سفید اعضای کهنه کار را نگه دارند. باشد که موسفیدها و سابقه دارهای عضو شورای چهارم احترام خود را نگه داشته و کاری نکنند که حرمت ها در صحن شورا شکسته شود و در جمع مردم و جوانان،«مات» و «سرشکسته» شوند. اینک شهر، هوای تازه و فکر نو و چهره های خلاق و تیم دونده می خواهد، و امید است آنها که نمی توانند بدوند، مانع دویدن آنها که می توانند بدوند، نشوند.
تبصره اول: مدیح را چه کسی به شورای چهارم معرفی کرد؟
 زارع عضو شورای یزد :دکتر مدیح توسط اعضاء با سابقه و قدیمی شورا به شورا معرفی شد
حجت الاسلام عباس زارع عضور و سنگوی شورای اسلامی شهریزددرگفتگو با یزدفردا  در خصوص نحوه شناسایی کتر مدیح  توسط شورای شهر به منظور در دست گرفت سکان شهرداری یزد گفت:  این گفته که اولین بار عباسعلی مدیح خود رزومه کاری خود را به بنده فکس کرد و اعضای شورای شهر پس از بررسی کارنامه این فرد وی را بهترین گزینه برای شهردار شدن انتخاب کردند" درست نبوده و من این مطلب را عنوان نکرده ام و دکتر مدیح توسط اعضاء با سابقه و قدیمی شورا به شورا معرفی و با تلاش معفی کنندگان یکساعت قبل از برگزاری جلسه رای گیری در جلسه خصوصی دوستان به عنوان شهردار برگزیده شده بود و نهایتا هم با 10 رای به عنوان شهردار  انتخاب شد .
وی افزود"آقای دکتر مدیح رزومه خود را برای اینجانب هم ارسال نموده و در منزل خود رزومه ایشان را دریافت نمودم و اینکه از قول من گفته شده رزومه آقای مدیح اولین بار برای من فاکس شده و من ایشان را به شورا معرفی کرده ام کذب است و ایشان توسط یکی از آقایان و خانم هایی که سابقه حضور در دوره های قبل را دارند به شورا معرفی شدند .
وی  در ادامه تاکید کرد :اعتقاد داریم که باید به خواست نمایندگان مردم شریف بیرجند احترام گذاشت و با وسواس بیشتر گزینه های جدیدی را برای تصدی پست شهرداری یزد انتخاب نمود .
زارع در ادامه خاطرنشان کرد :گزینه هایی قوی و توانمند در بین گزینه های مطرح شده وجود دارند و سعی خواهد شد تا در اولین فرصت گزینه های دیگر ارزیابی و توانمند ترین گزینه برای شهرداری یزد برگزیده شود

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا