تابش: ضرورت رفع و حل سریع چالش هایی که کشور با آن روبروست و مشکلاتی که گریبانگیر مردم است خصوصا در بخش معیشتی و اقتصادی موجب شد تا رهبر معظم انقلاب سال 1392 را به نام سال حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی نامگذاری کنند .

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرورت رفع چالش های پیش روی کشور و مشکلات مردم بخصوص در بخش معیشتی، دلیل انتخاب شعار امسال است.

 ˈمحمدرضا تابشˈ در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه ساخت شبکه فاضلاب و تکمیل تصفیه خانه شهر اردکان به عنوان نخستین قرارداد بیع متقابل صنعت آب و فاضلاب کشور افزود: ضرورت رفع و حل سریع چالش هایی که کشور با آن روبروست و مشکلاتی که گریبانگیر مردم است خصوصا در بخش معیشتی و اقتصادی موجب شد تا رهبر معظم انقلاب سال 1392 را به نام سال حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی نامگذاری کنند .

وی با بیان اینکه در حماسه، صلابت و شجاعت و ایستادگی و مقاومت موج می زند، تصریح کرد: ایجاد روح حماسی و هیجان و عدالت خواهی است که در مردم ایجاد امید و خوشبینی می کند و آنها را به تحرک و فعالیت وا می دارد، از این رو و با توجه به حجم مشکلات مردم و کشور ، تشخیص رهبری در شرایط خطیر فعلی، ایجاد حرکتی حماسی در ابعاد اقتصادی و سیاسی است تا با تکیه بر ظرفیت های بالای معنوی و مادی کشور و ملت شریف ایران، بتوانیم به مشکلات فائق آییم.

این نماینده اردکان با تاکید بر اینکه حرف زدن و تعریف و تمجید کردن راه به جایی نخواهد برد بلکه تدوین راهبردهای لازم و برنامه های اجرایی با تدوین واقع بینانه و جلب مشارکت نخبگان و حمایت عامه مردم می تواند کارساز باشد، اظهار داشت: مسئولان امر خصوصا در هر سه قوه باید بستر ساز تحقق این شعار باشند.

تابش در ادامه با اشاره به پروژه ساخت شبکه فاضلاب و تصفیه خانه شهر اردکان گفت: کلنگ زنی این پروژه و اجرایی شدن نخستین قرارداد بیع متقابل صنعت آب و فاضلاب کشور در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی می تواند الهام بخش این اندیشه باشد که چنانچه تمهید مقدمات شود و برنامه ریزی مطلوبی انجام پذیرد ، توان انجام کارهای تحول زا و سرعت بخشیدن به آنها وجود دارد.

وی افزود: در طول 9 سال گذشته 65 کیلومتر شبکه فاضلاب در سطح شهر اردکان ساخته شده و انشاا... در 3 سال اینده بطور متوسط سالانه 90 کیلومتر شبکه در سطح شهر اجرا شود که پساب آن نیز به مصرف صنعت و کشاورزی خواهد رسید، و این امر حاکی از حسن تدبیر و اندیشه خلاق دست اندرکاران امر است که تعمیم آن به کل کشور می تواند تحقق بخش شعار سال در عرصه اقتصادی باشد.

تابش گفت: این پروژه در تراز شعار سالجاری است و امیدوارم با برنامه ریزی و نظارت مطلوب در زمان تعیین شده به مرحله بهره برداری برسد و مردم شهرستان از مواهب آن بهره مند شوند.

نماینده مردم اردکان با بیان اینکه طبق برنامه ریزی صورت گرفته در مدت سه سال آینده 265 کیلومتر شبکه فاضلاب ساخته شده و تصفیه خانه فاضلاب شهری نیز تکمیل خواهد شد، گفت: تولید 180لیتر پساب تولیدی که در افق طرح دیده شده می تواند به مصارف صنعت،کشاورزی و فضای سبز اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه با تحقق این پروژه، اردکان در این زمینه نیز در استان پیشگام خواهد بود ،خواستار اجرای مطالعات توسعه ای این پروژه برای احمدآباد و روستای ترک آباد شد.

 

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به نامگذاری سال جدید گفت: در چند سال اخیر رهبر معظم انقلاب مباحث اقتصادی را در نامگذاری سالها مدنظر داشتند و ایجاد شبکه و تاسیسات فاضلاب نیز بعنوان یکی از شاخصهای توسعه اقتصادی مطرح است و امیدواریم طرحی که قرار بود در سی سال به بهره برداری برسد، با پیگیری نماینده محترم مردم اردکان و حضور بخش خصوصی و همراهی مسئولان ظرف مدت سه سال آماده راه اندازی شود.

 

علی اسلامی با اشاره به ضرورت استفاده پساب فاضلاب برای رشد صنعت و محیط زیست از دستگاههای اجرایی مرتبط خواست در طول انجام این پروژه همکاری لازم را داشته باشند.











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا